Bomlös sadel - lika bra tryckfördelning?

Puttar upp tråden igen. Funderar på bomlöst och undrar om det finns nån som man kan få prova eller iaf klämma och känna på. Bor i NV Skåne. Har ingen erfarenhet alls av bomlöst. Hittar ingen bomsadel som passar min fyraåring.
Det finns en återförsäljare i västra Götaland som hyr ut Ghost sadlar och hjälper till med tillpassning. Mycket seriös.
 
Kan uppdatera med att jag köpte nya innerpaddar och vilket lyft för sadeln! Känns som ny och nuvarande ridhäst är så nöjd när hon får ha den sadeln (blir dock lite väl rund om ryggen i galoppen eftersom ryggen får ordentligt med plats, så jag sitter lite löst ibland :rofl: ).
Härligt! Jag kände likadant 😍
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 063
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har en häst med kort svängd rygg. Jag själv är hyffsat ”normal” i kroppen dvs 167cm lång och 59 kg tung. Vill gärna rida i 17” sadlar...
Svar
2
· Visningar
860
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 763
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 439
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp