Jag har haft en ghost förut men sålde då jag fick tag på en Sensation till. Tycker inte de är svåra att anpassa men man behöver såklart kunskap om hur en sadel ska sitta. Jag har sett bilder på helt hemska exempel där panelerna är satta helt vansinnigt och jag kan bara gissa hur hemskt hästen upplevde det. Har man en häst med mycket rörlig, kort och bred rygg blir det samma problem som med en bomsadel, hästen blir låst. Annars tycker jag att det är en bra sadel och det är mycket sadel för pengarna. På min ena satt den bra och de som aldrig hade ridit bomlöst förut tyckte den var som en bomsadel. För mig är det dock inget positivt då jag vill känna hästen och jag tyckte att jag hamnade väldigt långt ifrån även efter att den var inriden. På min andra med riktigt kort sadelläge, 25 cm, och mycket bred, ca 130 grader kändes det att skulle jag fortsätta rida i den skulle hon inte må väl. Hennes rörelser begränsades. Min andra som har något längre sadelläge, ca 30 cm, inte lika bred och inte fullt så rörlig rygg hade den några år innan han började protestera och då fick han en sensation med.