Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Greenpeace skrev:Ursprungsraser som huskies, är också väldigt känsliga och lyhörda, men jag förstår att det kan vara svårt att förstå när man har ras som rottweiler och andra hundraser.
förresten upplevde jag att vargarna hade väldig respekt för deras männskliga skötare.
det är otroligt att vargarna på kolmården är så tålmodiga egentligen, tänk vilket tråkigt liv de lever, de ser alldrig annat en den där innhägnaden och avrje år kommer massor med människor och tittar på dem.
trots det har de ALDRIG skadat någon! är det inte beundransvärt
Greenpeace skrev:Jadzia, Varför tror du att många kurser om hundens språk i stort sätt alltid tar upp om vargar?
och varför många böcker om hundens språk har vargbild på omslaget?
Jadzia skrev:Vad var syftet till att ta fram Saarlos?
Vad hade man för avelsmål från början och hur vill man att rasen ska utvecklas?
Hur svårt har det varit att få till ett FCI godkännande i jämförelse med exempelvis Silken Windhound (med tanke på vargen i saarlos)?
Greenpeace skrev:många hundraser är mycket mer aggresiva och farliga än vargen. de har avlats för att vara aggresiva. vargen är INTE aggresivt lagd.
Tro mig jag tittade vargarna på kolmården i deras gula vackra ögon och jag låg brevid dem med deras tänder bara några cm ifrån min kind.
haha det är skrattretande att alla jägare, ja alla jag träffat i alla fall, försöker lura i folk att de är farliga, de var väl sådana typer som skrockade om saker som vättar, troll och häxor förr i tiden.
ojoj ni är så fel ute, det finns så mycket annat som är farligt på RIKTIGT, som Vapen tex, mördare, terrorister och trafiken (ca 500-600 dör i trafiken i sverige per år och ca 14000 skadas), miljögifter, sjukdomar, hajar, ormar men vargar är inte farliga!!
Greenpeace skrev:En varg går inte att kuva, den är stolt men ödmjuk.
En hund gör allt för sin matte/husse och det är det vi människor vill ha, därför avlade vi på vargen för att få den "mesigare"