Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lady_vip skrev:Jag tror er, men som sagt, det står inte ett ord om dem på SKKs hemsida (eller så är jag blind) trots att andra hundraser som inte är SKK, men FCI-godkända står där...
Varför vill man ha en sån hund?
//E
Greenpeace skrev:Alla hundar härstammar ju från vargen och jag anser att alla hundar bär ett varghjärta, så varför ska vi konstla med deras utseende och storlek, när deras vilda pappa är den finaste. att avla fram konstiga utseenden som faller vissa människor i smaken är så egoistiskt, låt hunden få vara och se ut som det den är innerst inne-varg.
Att avla så hundar får hängöron, upptryckt nos eller kupera svansen är som att ta bort vår tunga (talförmåga) eftersom hunden kommunicerar ju med öron, ansikte och svans m.m
Greenpeace skrev:lady_vip Skriver Det är stor skillnad på varg och hund. Det är för tusan som att korsa en människa och en apa...
Lady-vip har du varit och hälsat på de "domectiserade" vargarna i varghägnet På Kolmården? De är som en flock hundar! slickas och slickas och är helt underbara! de kanske inte är som en flock pudlar men skillnaden mellan en flock vargar och en flock med huskies är minimal.
precis som människan är vargen ett rovdjur(köttätare) men den är INTE farlig för människan.
Tyvärr har inte vargen så lätt i vårt land på grund av en trångsynt, högljudd människogrupp med vapen=jägare som egoistiskt anser att de har rätt till alla älgar och vill inte ha konkurens.
usch jag är 10000 ggr räddare för jägare än för vargar. bara i år har ju 3 pers fallit för deras kulor! nej fy, låt naturens uråldriga och förutbestämda kretslopp sköta sig själv. den moderna människan har inge med det att göra, låt rovdjuren leva i sida vid sida med bytesdjuren så som i afrika.
OM DU VILL STÖTTA VARGENS OCH ANDRA ROVDJURS RÄTT ATT LEVA BLI MEDLEM I ROVDJURSFÖRENINGEN. www.rovdjur.se
jag är medlem där sen ett år och det är toppen
Jadzia skrev:Vad har man dom till?
Det låter ju inte som den ideala sällskapshunden med tanke på att de saknar förighet och har så många naturliga instinkter i behåll?
Kan man ha dem till drag?