Så mycket bättre

Önskeartister...Inte kanske för att jag älskar dem alla, men vore intressant!
Varför inte Mauro Scocco? Marie Fredriksson alt Per Gessle? Håkan Hemlin (Nordman, bara för att jag älskar deras låtar, men undrar om det går att göra andra tolkningar på dom?) Niklas Strömstedt?

Jag hade velat se Jocke Berg (Kent), Håkan Hellström, Veronica Maggio, Frej Larsson (Far & son samt Maskinen), Johan Rensfeldt (Movits!), Annika Norlin (Hello Saferide och Säkert), Björn Dixgård (Mando Diao) och Linda Pira.

Roligt att se hans namn i tråden! Skulle vara häftigt att se hans tolkningar av olika artisters låtar.
Bor i samma lilla by som honom och blev helt frälst i hans musik efter en konsert som var i byns lilla kyrka. :love:

Jag tycker han och hans musik är fantastisk, har sett ett par konserter och han är grym! :)

Min Lista: Winnerbäck, Thåström, Marie Fredriksson, Björn Skifs, Melissa Horn och sen saknar jag en riktig jävla rocker som spelar ut rutorna på bygget....vem som helst men ingen mer gubbrock!

Men...årets nykomling 2014 - hur tänkte du nu? Inte har Pira någon omfattande låtskatt med tolkningsbara gamla hits som kan livas upp för ett nytt liv väl?

Fast alla är ju inte gamla rävar med stort bagage, och lagom tills den där uppsättningen kan bli verklighet så lär de väl ha samlat på sig en del till allihopa :angel: jag tänkte mer att jag skulle vilja se en ung tjej med skinn på näsan från en annars mansdominerad genre i ett sånt program (om jag nu skulle få mixa och välja själv). Och hon vann det priset 2013.

Fast alla är ju inte gamla rävar med stort bagage, och lagom tills den där uppsättningen kan bli verklighet så lär de väl ha samlat på sig en del till allihopa :angel: jag tänkte mer att jag skulle vilja se en ung tjej med skinn på näsan från en annars mansdominerad genre i ett sånt program (om jag nu skulle få mixa och välja själv). Och hon vann det priset 2013.
Nja, hon fick priset i år, gällande 2013. Och tycker du att programmet är mansdominerat? Det vet jag inte om jag tycker? Men du menar branchen kanske. Då gör ju faktiskt programmet ett bra jobb som inte gör det mansdominerat.
Ja, alla tycker vi olika. Jag gillar tycker Pira och hon har sin charm, men jag tror inte att hon behöver programmet för att ruska liv i gammalt material eller få nytt hitmaterial. För som sagt, "Så mycket mera pengar" är ju lite essensen i programmet, krama ur lite till på redan utgivet material.

Ingen som tittade igår?

Jag blev glad, för Love valde min Orup-favorit "Från Djursholm till Danvikstull" :)! Amanda Jensen var också lite rolig, tycker jag.

Amanda Jensen gjorde en grym version, nä, ändrar mig, hon gjorde nästan en helt ny,grym låtval "när vi gräver guld i USA" ! Som hon kan leverera den tjejen!

Jag gillade även Kajsa Grytts version av Magaluff.

Jag älskar Regn hos mig, så jag höll andan när Familjen skulle sjunga, men blev väldigt nöjd!

Synd att inte Stockholm kom med. Eller Pojkarna på rad, hade nån föreställning om att Ola eller Love kunde gjort nåt kul där.

Amanda gjorde ju låten till något väldigt annorlunda, en låt jag helt räknat bort från Orups låtlista.
Men bra program igår!

Synd att inte Stockholm kom med. Eller Pojkarna på rad, hade nån föreställning om att Ola eller Love kunde gjort nåt kul där.
Jag hade också gärna hört någon sån version, Pojkarna på rad är en av mina favoritlåtar!

Men Johans version av Regn hos mig gav mig rysningar. Fasiken så grym han är!! :bow: Det är nästan så att jag måste skaffa den där musikstreamingtjänsten bara för den låten ;) Och duetten med Orup också såklart!

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA