Så mycket bättre

Nej, jag tycker inte att vare sig carola eller låtarna var fantastiska. Att Orup kunde skriva om musiken till främling var en samhällelig välgärning, det var bra gjort, men därifrån till att det skulle vara en bra låt - nä. Främling är och kommer förbli en hemsk låt oavsett vad den har för komp.
Carolas mycket tydliga hycklerital om eventuellt samkönat förhållande ser jag bara som ett försök att släta över en hemsk människosyn, fast hon gjorde det nästan ännu värre precis som @ginnies säger.
Däremot var det väl bra att det gjordes tydligt att carola känner sig känslomässigt slagen efter alla år i rampljuset - det berör. Men nu går vi vidare va, och lägger Carola till handlingarna tycker jag och låter henne leva kvar i det förgångna där hon hör hemma, ok?

Edit; glömde: http://viralt.aftonbladet.se/basta-stunderna-veckans-sa-mycket-battre/

I fallet Carola så tycker jag det är hon som vräkt ur sig en massa konstigheter genom åren - och slapp i programmet förklara sig- det är det som är det trista med det är att ingen törs ställa obekväma frågor, ändå skulle hon här kunnat rätta till en del självmant men valde att låta bli.

Sug på den här: " Jag har själv haft en relation på 80- talet med en kvinna men VALDE att avsluta", underförstått: Kan jag välja bort så kan alla och på så vis tar hon ingen som helst avbön från sitt uttalande om att homosexuella kan botas med förbön- om de bara vill såklart- som hon valde att vilja.
Jo jag såg programmet och hörde vad hon sa. Det var inte min poäng riktigt. Utan att sympatisera med hennes uttalanden så lika lite som hon i Så mycket bättre avkrävs svar på alla idiotåsikter hon framför, lika lite positiva skriverier får hon om hon gör något bra. Det ledde mig till att reflektera lite över fenomenet.
Jag kan trampa klaveret, få stå till svars och gå vidare. Som känd person trampar man och tillåts aldrig gå därifrån. Det dras upp varje gång personen (inte specifikt Carola) syns. Och vi tycker uppenbarligen att det är helt OK, men vi skulle antagligen blivit jävligt ledsen om man själv blev behandlad så. Sen har man självklart ett val att inte göra bort sig och det ska man väl inte göra om man är känd.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar