Så mycket bättre

Har fått en ny syn på Carola efter denna programserie! Hon har inte haft det lätt!!

Alla gjorde bra versioner av hennes låtar, men gillade nog Orup bäst!
Även Johan gjorde låten helt till sin egen, kul!!

Varning för "skryt" :D Men jag har gått påskkärring hos Carola strax efter hon kom hit till Uppsala. Hon bodde bara några kvarter från mig då. Fick inget godis men lite saft och bulle :) Och jag hade ingen susning om vem hon var :D

Grytt dödade sin låt, Loves var en Gyllene Tider-version :D, Orups tolkning var fantastisk, Amanda var oxå ok - även om hon låter likadant hela tiden(och det medgav hon ju själv oxå), familjen.. Njaeee. Ola var oxå ok. :p:p

Jag gillar verkligen årets version av programmet. Just för att ingen verkar känna sig som "Så mycket bättre" jag upplever alla där på lika villkor och verkligen gilla varandra genuint. Sen vetefan om det musikaliska upplevelsen är så häpnadsväckande...

Jag gillar verkligen årets version av programmet. Just för att ingen verkar känna sig som "Så mycket bättre" jag upplever alla där på lika villkor och verkligen gilla varandra genuint. Sen vetefan om det musikaliska upplevelsen är så häpnadsväckande...

jA det glömde ja ju skriva! De verkar ha så roligt och verkligen tycka om varandra, på ett äka sätt! :D

Jajo, visst att hon inte har haft det lätt, men ändå. Man behöver inte slänga blommor omkring sig... Även om hon är skön som kan driva om det.

Snygg som fan är hon och hon sjunger helt fantastiskt men lite mycket är hon faktiskt!

Igår var absolut ett av de bästa avsnitten.
Alla artister levererade spännande nytolkningar av fantastiska låtar.
Ola Salos höjde sig för mig lite extra, den versionen var helt enkelt skitbra.

Underbart med Orup i kyrkan när dom sjöng gospel.

Inget ont menat, men det är ju mkt enklare att göra program när världen är en av Sveriges största artister, eftersom alla känner igen låtarna redan innan.

Jajo, visst att hon inte har haft det lätt, men ändå. Man behöver inte slänga blommor omkring sig... Även om hon är skön som kan driva om det.

Snygg som fan är hon och hon sjunger helt fantastiskt men lite mycket är hon faktiskt!
Fast det är ju det som är grejen. Jag har gjort grejer "man" inte behöver. Betydligt värre än att trasha en rabatt och smutsa ner en tant men jag får faktiskt glömma det och gå vidare. Men det är en annan diskussion. Man är ju påpassad på ett helt annat sätt som kändis.

Ang Carola så har jag nu sett en kvinna, som fick växa upp alldeles för fort! Stjärna över en dag, och sedan har det rullat på sedan dess. Både på gott och ont (tänker tex på tiden i usa när hon tillslut ville ta sill liv).
Saker jag aldrig vetat, eller brytt mig om att ta reda på. Tyckte bara hon var för mkt, tills jag såg programmet.

Det märks att hon är en mkt osäker person, samtidigt som hon inte vill ge upp... När hon får göra saker och prata om saker som hon kan, så lever hon upp! På osäker mark blir hon mer tyst.

Och som sagt tror jag att det är mkt för att hon fick växa upp så fort, hon hade väl aldrig ngn riktig "tonårstid" och missat mkt av det där vardagliga sociala spelet.

Jag har idag mer förståelse för saker hon sagt och gjort, och insett att media gärna gräver lite extra vad gäller henne.

Åh vad jag gillade avsnittet! Carola var min största idol när jag var liten, och en svag punkt i mitt hjärta har hon allt fortfarande! Så starkt avsnitt, jätteintressant att höra henne berätta, och jagbtycker verkligen hon lyckades förmedla en mer jordnära och äkta person än hon har verkat/vridits till tidigare :) Detta är första säsongen som jag sett alla avsnitt av, annars har det bara varit någon enskilt avsnitt av de senare säsongen (och inget allsmde första), men jag slås med av hur mycket de verkar tycka om varandra! Inget snack om att någon sabbat någon låt, som jag ändå upplevt har hänt tidigare, och mycket kärlek mellan dem! Gillat :D

Jag är förvånad över hur bra jag tyckte avsnittet var. Har aldrig varit speciellt intresserad av Carola eller lyssnat självmant på hennes låtar men jag tycker detta var bästa avsnittet hitintills! Det var intressant att höra henne berätta istället för att se massa skvallerrubriker och jag tycker att förutom Grytt så gjorde alla låtarna jättebra!

Nä, snacka om att få skit vad hon än gör. Det är märkligt att man, när det gäller kända personer får häva ur sig vad som helst nästan.

I fallet Carola så tycker jag det är hon som vräkt ur sig en massa konstigheter genom åren - och slapp i programmet förklara sig- det är det som är det trista med det är att ingen törs ställa obekväma frågor, ändå skulle hon här kunnat rätta till en del självmant men valde att låta bli.

Sug på den här: " Jag har själv haft en relation på 80- talet med en kvinna men VALDE att avsluta", underförstått: Kan jag välja bort så kan alla och på så vis tar hon ingen som helst avbön från sitt uttalande om att homosexuella kan botas med förbön- om de bara vill såklart- som hon valde att vilja.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar