Så mycket bättre

Ariana grande räknas väl som rnb/pop?;)

Tror jag är för ung för punken och det är nog därför jag inte har en aning om vem Kajsa är.

Angående påklistrat leende eller inte, det är nog kutym att säga att artisten gjorde låten skitbra, annars blir det nog dåligt stämning...:D

Jag är ju också The Ark-fan och jag tyckte det var ett bra program, Ola är ju alltid underbar att höra på även om det gärna hade fått vara en timme mer bara prat från honom :love: (artisterna sa också i nån intervju att det var ganska mycket bortklippt från det). Extramaterial Tv4? :angel:

Bäst tyckte jag Johan/Familjen var, sedan Love Antell, sedan Amanda Jensen. Carola gjorde ju sin grej och det är ju alltid proffsigt och fint samtidigt som jag har svårt för henne :p. Orup fick till verserna bra men lyfte aldrig riktigt i refrängen. Kajsa Grytt gjorde det väl också bra på sitt sätt men inget som fastnar direkt. Men ingen slaktade någon låt och jag kommer nog lyssna på alla tolkningarna igen ibland även om inget slår originalen ;)

Saknade mina favoritlåtar Disease, Joy Surrender och Patchouli, hade hoppats att någon skulle plocka upp dem eller att man skulle få höra lite i bakgrunden i alla fall :p

Men nu skall det bli kul att höra Ola i de andra programmen! Ang Kajsa Grytt så råkade han ju avslöja att han gjorde hennes "Allt faller". Av Carolas låtar hoppas jag att han gör Gloria, den gillar jag faktiskt!

Av artisterna är Kajsa Grytt helt ny för mig och Love Antell har jag hört talas om men inte direkt hört någon musik från innan, men verkar vara en väldigt trevlig bekantskap! :D

Det var länge sedan jag lyssnade på The Ark, men måste hålla med alla er som skriver om att Ola vrklign är värd att lyssna på- han verkar inte värja sig för även tyngre samtalsämnen och verkar så mänsklig på något vis. De tolkningar jag tyckte var bäst var Kajsas, Loves och Johans. Carola tycker jag är så urbota tråkig och förutsägbar, Orup... ungefär samma sak. Amanda är helt OK, men det känns som att hon bara har ett "sound" oavsett vad hon gör.

Jag tycker väl att The Ark är helt ok. Jag tycker Ola är en bra sångare. Men framför allt tycker jag att han verkar vara en väldigt härlig person.
Så jag tyckte om att få veta mer om honom!
Jag ser också fram emot hans tolkningar av övrigas låtar!

Jag tyckte om familjen och Love faktiskt.
Amanda var så där.. Grytt minns jag inte riktigt. Orup var ok.
Jag tyckte Carolas tolkning var bra också.

Vad man än tycker om Carola som person eller i andra sammanhang så kan hon ju verkligen sjunga och inta en scen. Sen kanske jag inte gillar den typ av musik hon sjunger. Men inta scen och sjunga - det är hon grym på!

Jag skulle tro att hela inspelningen från lunchen och middagen kommer på TV4play längre fram. Tidigare säsonger finns i alla fall.

Jag älskade Familjens version av Breaking up with God! Orup gjorde en härlig version, en Oruplåt :)
Love Antells En av oss kommer dö ung gjorde mig glad, Amanda sjöng alla våra känslor.... och det var faktiskt ett bra låtval av Carola. Kajsa Grytt.... njäääääe.

Ola är en underbar människa <3

Jag tänkte på dig under hela programmet och hoppades att du tyckte det var bra - så det gläder mig att du som ett så hängivet The Ark fan (en redig ärke angel-head) inte tyckte att musken blev slaktad. Jag tyckte programmet var jättebra. Jag känner mig nästna lite tom nu när hans dag har varit - så sympatisk och härlig människa och så då musken <3

Igår började Så mycket bättre igen!

Vad tyckte ni? Vilka tror ni kommer göra bäst covers? Vara intressantast att lyssna på?
Jag kommer följa alla avsnitt bara för att se Olas tolkningar av de andra. Han är helt fantastisk!
Bäst igår tycker jag Amanda var, jag fick gåshud av hennes version!

Detta året känns det riktigt kul att se programmet. Carola, Ola, Amanda och Orup kände jag direkt "jaa", de andra kände jag inte direkt till. Efter första avsnittet känns båda killarna lite intressanta, jag tyckte inte om Kajsa Grytts röst eller scenspråk... men man vet aldrig.

Ola vill jag typ vara ihop med :love:. Verkar helt underbar.

Jag tycker om Carola och tror att hon är en godhjärtad person, och musikaliteten flödar ju. Hennes version var bra med kändes kanske inte jätteoriginell.

Amandas framträdande var också fint på hennes eget vis. Jag gillar hennes sätt att framföra låten på, även om jag trodde hon kanske skulle gjort lite mer till sin egen. Men starkt!

Jag skulle vilja att USA gjorde en version av "Så mycket bättre" med stora artister, typ Beyonce, Lady Gaga, Pink, Carrie Underwood, Kelly Clarkson, Rihanna... kommer bara på unga kvinnor av någon anledning ;)

@nyponros Det hade varit grymt! Om jag däremot får önska en artist till svenska Så Mycket Bättre så är det Christian Kjellvander, fyfaan vad grymt det hade blivit!

• Gilla
Reactions: Io
Jag var också en av de som var nervös för vad som skulle göras av låtar som jag gillar väldigt mycket. Jag tyckte bäst om Johan och Love.
Har väldigt svårt för Carola mest för att jag fått erfara hur hon är när kamerorna inte är på. :(

Min drömartist i programmet hade varit Jocke Berg, men det lär nog aldrig hända.

Alltså, åh. Jag bara satt och mös hela programmet. Älskade, bästa Ola! :love:
Han är verkligen en fantastisk människa! Och alla Arks låtar... Så bra!

Jag gillade Amanda, Carola och Familjen bäst. Riktigt bra tolkningar!

Jag hade velat se Jocke Berg(lär inte hända, känns inte som hans grej?) och Winnerbäck (kommer definitivt inte hända, haha) nästa säsong. De två plus Ola har jag önskat i flera år. Så jag är rätt nöjd med att iaf en av tre är med! :)

Molly sandén? :rofl:

Absolut högst på min önskelista står Thåström, men det kommer nog aldrig att hända. Johan Kinde, Pelle Almqvist (the hives), Nina Person (the cardigans) är fler på min lista. Jocke Berg också såklart.
Ja, Pelle Almqvist och Nina P skulle också vara underbart. Ett av mina bästa musikminnen är från en efterfest på den lokala festivalen där Pelle sjöng Elvislåtar. Helt magiskt. :love:

Björn Skifs hade varit lite roligt tycker jag. Annars håller jag med om Joakim Berg och Nina Persson, och ja, varför inte lite Per Gessle! Siw Malmkvist, kanske?

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar