Så mycket bättre

Man behöver inte ens älska originalet för att bli trött på Så mycket tjatigare-versionerna. Sjukt vad mycket pengar de omsätter på ett stenhårt riggat program där man ska tro att man kommer deltagarna nära. Det är så genomkommersialiserat att man inte riktigt orkar med det.

Så Mycket Pengar....

Jag hör nog till min egen förvåning gärna Carolas version av Tell me this night is over ett par gånger till, hoppas hon spelat in hela låten.
Allas tolkningar i går var ju förkortade versioner.

Så Mycket Pengar....

Jag hör nog till min egen förvåning gärna Carolas version av Tell me this night is over ett par gånger till, hoppas hon spelat in hela låten.
Allas tolkningar i går var ju förkortade versioner.
Haha!

Ja, den ska jag också lyssna på igen. Första gången med Carola hör jag sällan vad hon sjunger, jag har fullt upp med hela divakonceptet. Men jag undrar om det inte lät rätt bra?

Tänkte inte på det. Eftersom jag inte lyssnar på radio utan bara lyssnar på sånt jag tycker om. Men det klart att om man lyssnar mycket på radio så blir ju vad som helst sönderspelat. Det är ju dock valfritt.
Fast det här är värre, tycker jag. Det är få låtar per avsnitt som dyngas ut som spellistor direkt, det är samma 8 (?) låtar som vevas om och om igen till nästa vecka det kommer 8 nya.

Vilka var det September gjorde, var det Mikrofonkåt och Kärlekens tunga? Jag tyckte de var fantastiska de första 120 000 gångerna, sedan kunde jag ha mördat varje gång jag hörde dem.

Men Olas persona är helt magisk. Han hade kunnat sitta i rutan ensam i 1.5 timme igår, jag hade älskat det. Tyckte inte riktigt att den där magin fick utrymme nu.

Sjukt vad mycket pengar de omsätter på ett stenhårt riggat program där man ska tro att man kommer deltagarna nära.

Jag tänker att det du skriver i första citatet är det som gör att man kommer närmare (inte nära). Det ser jag som en stor del av framgången.

Jag tänker att det du skriver i första citatet är det som gör att man kommer närmare (inte nära). Det ser jag som en stor del av framgången.
Jag undrar vad det är med Ola Salo som fascinerar så? Han och Carola var ju med i juryn i nåt talangprogram, jag tittade på ett par avsnitt bara för att se honom, sedan lyckades inte ens han kompensera för det uttjatade talangkonceptet. Men han var ju fantastisk. Hela känsloregistret liksom passerade över hans ansikte när han lyssnade på låtarna.

Haha!

Ja, den ska jag också lyssna på igen. Första gången med Carola hör jag sällan vad hon sjunger, jag har fullt upp med hela divakonceptet. Men jag undrar om det inte lät rätt bra?

Jag gillade Carolas version jättemycket. Alla låtar från igår finns ute på Spotify redan..

Tror att Carola och Ola kommer göra de bästa tolkningarna i år!

Jag undrar vad det är med Ola Salo som fascinerar så? Han och Carola var ju med i juryn i nåt talangprogram, jag tittade på ett par avsnitt bara för att se honom, sedan lyckades inte ens han kompensera för det uttjatade talangkonceptet. Men han var ju fantastisk. Hela känsloregistret liksom passerade över hans ansikte när han lyssnade på låtarna.
För min del, såsom jag uppfattat honom (kanske fel?):

Han är hela spektrat. Han väjer inte för varken djup eller yta, han vågar stanna i det han känner och han tar sig själv på allvar utan att bli pretentiös.

För min del, såsom jag uppfattat honom (kanske fel?):

Han är hela spektrat. Han väjer inte för varken djup eller yta, han vågar stanna i det han känner och han tar sig själv på allvar utan att bli pretentiös.

Det kan jag köpa. Men det som främst lockar mig är nog att han även spänner över rätt mycket könsspektrum. Androgyn men inte så uppenbart som en del andra. Han gör en nyfiken.

Bilderna han visade igår när han var typ tonåring och uppåt visade det där. Otroligt fascinerande.

I Kajsa Grytts program önskar jag mig Vatten och sand. Fast jag vet inte med vem. Love nånting, kanske?

Ola Salo gör nog antingen en tidig Tant Strul eller något från Historier från en väg (Kajsa & Malena).

Det kan jag köpa. Men det som främst lockar mig är nog att han även spänner över rätt mycket könsspektrum. Androgyn men inte så uppenbart som en del andra. Han gör en nyfiken.

Bilderna han visade igår när han var typ tonåring och uppåt visade det där. Otroligt fascinerande.
Ja, det spektrat också. Med tanke på hans kyrkliga bakgrund var det kanske extra motstånd (gissar jag) och ändå är han sann mot sig själv och flyr inte utan möter.

Igår började Så mycket bättre igen!

Vad tyckte ni? Vilka tror ni kommer göra bäst covers? Vara intressantast att lyssna på?
Jag tycker att det verkar väldigt lovande, alla körde sitt race men tillräckligt nära originalet och jag fick syn på låtarna på ett nytt sätt. Carolas version gick rakt in i hjärtat på mig eftersom den fångar The Arks ärlighet så himla fint.

Jag jämförde Carolas tolkning med originalet förut, hade aldrig hört låten förr. Och jag tyckte att hennes var bra! Originalet var nästan för svart.

Love, Kajsa och Johan har jag inte en aning om vilka de är, är dom väldigt okända eller är det jag som är okunnig?:D

Ni som inte känner igen Kajsa var kanske inte med under åren punken var stor? Pink Champagne var ett senare projekt, och då pratar ja fortfarande kajsa och feministisk punk, och alltså _inte_ ariana grande....

Gillar verkligen the Arks låtar och Ola Salo, än mer efter gårdagens program! Fick veta mer om honom som person och jag vill bara bli hans bästis! :love:

Tyckte inte, som några andra, att han hade ett påklistrat leende vid uppträdandena utan nästan mer att han blev förvånad när han hörde sina egna texter tolkas av andra, speciellt när det var på svenska. På ett positivt sätt!

Älskar Cometh you.. och tyckte Amanda gjorde den bra! Alla gjorde låtarna till sina egna, men det är svårt när man själv älskar originalversionerna så mkt.
Det är nästan bättre när de större artisterna tolkar de "mindre kända", DET brukar bli skitbra! :bump:

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar