Med risk för att drabbas av @CillaW s onda öga så säger jag att Ola Salo och The Arks musik inte är någon favorit för mig, däremot tycker jag att Ola Salo som person var intressant att lyssna på. Låtarna tycker jag är väldigt mycket mer The Ark än Ola Salo, och på något sätt känns det som det är vansinnigt svårt för andra artister att tolka ett bands musik när programmet fokuserar på den enskilda artisten.
Johan T Karlsson var kvällens behållning. Kajsa är Kajsa, hon kan vara magisk men den här musiken är inte hennes grej heller. Amanda, nja, och Love var tumme upp för tolkningen. Orup...nja. Han kan - så mycket bättre. Carola är liksom Carola - allt hon tar i blir Carola. Hon är så vansinnigt duktig sångerska så jag blir rörd bara av det, även om jag inte som sagt gillar musiken eller ens Carola.
Men du, jag håller helt med dig - det är ju ett band de ska tolka. Det blir extra svårt och jag har verkligen bävat för det här programmet. Tänk om nån hade gjort pölsa av en låt som betyder jättemycket för mig.... nu slapp jag det. Puh.
Och alla kan ju inte ha samma goda smak