Så mycket bättre

Med risk för att drabbas av @CillaW s onda öga så säger jag att Ola Salo och The Arks musik inte är någon favorit för mig, däremot tycker jag att Ola Salo som person var intressant att lyssna på. Låtarna tycker jag är väldigt mycket mer The Ark än Ola Salo, och på något sätt känns det som det är vansinnigt svårt för andra artister att tolka ett bands musik när programmet fokuserar på den enskilda artisten.

Johan T Karlsson var kvällens behållning. Kajsa är Kajsa, hon kan vara magisk men den här musiken är inte hennes grej heller. Amanda, nja, och Love var tumme upp för tolkningen. Orup...nja. Han kan - så mycket bättre. Carola är liksom Carola - allt hon tar i blir Carola. Hon är så vansinnigt duktig sångerska så jag blir rörd bara av det, även om jag inte som sagt gillar musiken eller ens Carola.

Men du, jag håller helt med dig - det är ju ett band de ska tolka. Det blir extra svårt och jag har verkligen bävat för det här programmet. Tänk om nån hade gjort pölsa av en låt som betyder jättemycket för mig.... nu slapp jag det. Puh.

Och alla kan ju inte ha samma goda smak ;)

Hör och häpna, kanske Carola blir blyg i vissa sammanhang? Det är ju inte alla människor som fungerar likadant i alla situationer, tänker jag.

Jag HOPPAS att någon gör "Från Djursholm till Danvikstull", och att den gör det bra, för det är en av mina absoluta Orup-favoriter :)!

Vad gäller Olas "påklistrade" leende känner jag att jag får försvara honom lite. Han vill se det positiva hos alla, och uppskattar deras försök även om det inte alltid blir lyckat då han är en varm och äkta människa.
Hm... det kanske är det som jag kopplar till präst-beteende?

Men du, jag håller helt med dig - det är ju ett band de ska tolka. Det blir extra svårt och jag har verkligen bävat för det här programmet. Tänk om nån hade gjort pölsa av en låt som betyder jättemycket för mig.... nu slapp jag det. Puh.

Jag tippar att du inte kommer vara någon större fan av någon av tolkningarna som gjordes igår! :D
Vi har samma goda smak på andra delar av livet, det jämnar ut sig i längden! :)

Precis som honung är jag inte dödsförtjust i The Arks musik. Eller rättare sagt, när jag hör en låt är den bra men jag letar sällan upp den igen.

Men Olas persona är helt magisk. Han hade kunnat sitta i rutan ensam i 1.5 timme igår, jag hade älskat det. Tyckte inte riktigt att den där magin fick utrymme nu.

Sen gjorde jag en tankevurpa. Gillar inte programmet men liksom Åh, det är Olas kväll, det måste jag se.

Fast det är ju hans tolkningar av andras låtar jag vill se - inte deras av hans. Så nu måste jag se alla de övriga avsnitten också :banghead:

(Jag vet att man kolla bara låtarna på play, men då faller de ur sammanhanget och det är inte heller bra)

Cilla recenserade ju redan i inlägg 2 och jag tycker inte hon verkade väldigt missnöjd ;)
Jo, men låtarna kommer spelas i ganska stor omfattning i radio framöver. En första lyssning kan snart förbytas till leda-utan-dess-like om det är musik som i original har stor betydelse för en.

Jag gråter lite blod var gång jag hör Ugglas version av 'jag och min far' av Olle Ljungström. Även om jag kan höra att det är en välgjord tolkning.

Sen gjorde jag en tankevurpa. Gillar inte programmet men liksom Åh, det är Olas kväll, det måste jag se.

Fast det är ju hans tolkningar av andras låtar jag vill se - inte deras av hans. Så nu måste jag se alla de övriga avsnitten också :banghead:

(Jag vet att man kolla bara låtarna på play, men då faller de ur sammanhanget och det är inte heller bra)

Ja, nu är det "värsta" avsnittet över och nu ska jag börja njuta...

Jo, men låtarna kommer spelas i ganska stor omfattning i radio framöver. En första lyssning kan snart förbytas till leda-utan-dess-like om det är musik som i original har stor betydelse för en.

Jag gråter lite blod var gång jag hör Ugglas version av 'jag och min far' av Olle Ljungström. Även om jag kan höra att det är en välgjord tolkning.
Man behöver inte ens älska originalet för att bli trött på Så mycket tjatigare-versionerna. Sjukt vad mycket pengar de omsätter på ett stenhårt riggat program där man ska tro att man kommer deltagarna nära. Det är så genomkommersialiserat att man inte riktigt orkar med det.

Man behöver inte ens älska originalet för att bli trött på Så mycket tjatigare-versionerna. Sjukt vad mycket pengar de omsätter på ett stenhårt riggat program där man ska tro att man kommer deltagarna nära. Det är så genomkommersialiserat att man inte riktigt orkar med det.
Exakt så!

Tänkte inte på det. Eftersom jag inte lyssnar på radio utan bara lyssnar på sånt jag tycker om. Men det klart att om man lyssnar mycket på radio så blir ju vad som helst sönderspelat. Det är ju dock valfritt.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3