Liten nyfiken fråga bara... Ni som nämner Nina Persson: Tycker ni att hon kan sjunga...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@nyponros Det hade varit grymt! Om jag däremot får önska en artist till svenska Så Mycket Bättre så är det Christian Kjellvander, fyfaan vad grymt det hade blivit!
Hon har kanske inte har den starkaste rösten som en del andra men absolut en härlig känsla i sin röst.Liten nyfiken fråga bara... Ni som nämner Nina Persson: Tycker ni att hon kan sjunga...?
Märklig fråga. Ville du bara markera din åsikt att hon inte skulle kunna det?Liten nyfiken fråga bara... Ni som nämner Nina Persson: Tycker ni att hon kan sjunga...?
Jamen precis. Hon försörjer sig ju faktiskt på detMärklig fråga. Ville du bara markera din åsikt att hon inte skulle kunna det?
Ja, och det handlar ju om tycke och smak. Som tur är har vi alla olika såna.Jamen precis. Hon försörjer sig ju faktiskt på det
Det vore annorlunda med "ni som nämner Maud Olofsson, tycker ni att hon kan sjunga?"
Nej, jag vill inte markera någonting. Jag är nyfiken på om andra tycker att hon kan sjunga.Märklig fråga. Ville du bara markera din åsikt att hon inte skulle kunna det?
Hur definierar du kan sjunga? Måste det vara en stor röst? typ Carola?Nej, jag vill inte markera någonting. Jag är nyfiken på om andra tycker att hon kan sjunga.
Fast det är väl klart? Det är väl naturligare än om de skulle tycka att hon verkade vara bra på akvarellmålning eller flugfiske.Nej, jag vill inte markera någonting. Jag är nyfiken på om andra tycker att hon kan sjunga.
Men.... Alla som försörjer sig på att sjunga kanske inte "kan" sjunga (Bob Dylan...?)Jamen precis. Hon försörjer sig ju faktiskt på det
Det vore annorlunda med "ni som nämner Maud Olofsson, tycker ni att hon kan sjunga?"
Det är fortfarande en väldigt märklig fråga. Nina Person är en internationell artist. Om du inte tycker att hon kan sjunga, liksom - bry dig inte.Nej, jag vill inte markera någonting. Jag är nyfiken på om andra tycker att hon kan sjunga.
Ja fast man ju skriva Jag tycker inte att Nina Persson rakt av - istället för att fråga andra om de tycker det. Det är väl rätt självklart att de som vill se henne i programmet tycker att hon kan sjunga.Men.... Alla som försörjer sig på att sjunga kanske inte "kan" sjunga (Bob Dylan...?)
(Liksom alla som försörjer sig på politik kanske inte "kan" t ex samhällsplanera.)
Min definition på att kunna sjunga är nog egentligen bara att man kan sjunga rent och med någon form av klang i rösten.Hur definierar du kan sjunga? Måste det vara en stor röst? typ Carola?
Nja, det är ju inte självklart. Det finns ju artister som bara är magiska ändå. På att tolka musik och på sitt uttryck.Fast det är väl klart? Det är väl naturligare än om de skulle tycka att hon verkade vara bra på akvarellmålning eller flugfiske.
Precis! :-) Det är lite så jag menar.Apropå det - vad jag gillade med Kajsa Grytt i lördags var att hon vibbade Dylan för mig. Och ingen av dem "kan" nog sjunga men är grymt bra ändå.
Jag tycker att många som "kan sjunga" ofta blir lite för opersonliga för mig. Ta Sissel Kyrkjebö eller Sofia nånting här från västkusten, de sjunger klockrent - och astråkigt.Precis! :-) Det är lite så jag menar.
Jag tycker att många som "kan sjunga" ofta blir lite för opersonliga för mig. Ta Sissel Kyrkjebö eller Sofia nånting här från västkusten, de sjunger klockrent - och astråkigt.
Även Molly Sandén som nämns i tråden sjunger lite för "bra" för mig.