Så mycket bättre

Amanda var bäst igår!
Jag som ör fitbollstokig hade släppt tanken att ngn skulle välja den låten ;)
Men hon gjorde den verkligen till sin egen, och det tycker jag är själva grejen med programmet.

Ola var bra men han kunde gjort den mer till en Ola låt?

Carola sjöng brasom vanligt och låten passade henne. Men fick ingen "feeling" tycker jag.

Kajsa blev ej bra, Love duktig men för likt orginalet?, Familjenkillen gjorde ett bra framträdande...

De två som jag har störst förväntningar på, Ola och Amanda, levererade. Jag tycker verkligen om att Amanda går sina egna vägar. Det blir inte cover. Hon skapar nytt.

("levererade" - vilket ordval... Låter som Laila Bagge.)

Jag vill se Magnus Carlsson från Weeping Willows (ingen annan namne ;)). WW började som coverband och gör ofta ruggigt bra covers. Det skulle också vara väldigt intressant att höra deras låtar tolkade av andra.

Jag hade velat se thåström (kommer väl aldrig hända), Frej larsson, Robyn, Håkan, Linda Pira och någon mer jag inte kommer på nu :p

Igår (eller idag då jag ser det nu) tycker jag om alla utom Carola, men jag tycker verkligen inte om henna

Det vore ju lite roligt om de tog dit någon riktigt metalband. Jag menar, de har fått tolka rap då kan de väl tolka lite trashmetal? Eller typ.. In Flames? Få höra Robyn göra ett growl *s* Det hade varit intressant. Tycker det är mer spännande när genren varierar så det blir lite utmanande. Var intressant när de andra skulle göra E-typ tex.

Jag tyckte Amanda var riktigt duktig igår. Det blev en annan låt med helt annan innebörd trots samma ord. Det är ju så man vill ha det.

Amandas låt från igår, jag blev helt rörd! Shit vad den va bra! Jag lyssnar väl inte direkt på någon av artisterna "till vardags" men spännande att höra alla! :)

Amanda var superduktig igår, jisses vilken version!

Annars så vill jag mest blir bästa kompis med Ola, han verkar så jävla härlig!

Så kom dödsbudet om Klas Ingesson. Han var med och tog brons i VM -94.

Vilken nästan läskig tajming med Amanda Jenssens krossaversion av VM-låten!

Ja verkligen. Men nu framstår hennes version som ännu bättre, hoppas den kommer att förknippas med honom, det vore vackert.
Nej, hemska värld! Jag vill gärna förknippa amandas låt som den är avsedd, som en berättelse om emigranterna som är en del av vårt arv och kultur. Originallåten har också referenser dit.
Låt originallåten vara förknippad med fotbollen i fortsättningen också. Må Ingesson vila i frid.

Nej, hemska värld! Jag vill gärna förknippa amandas låt som den är avsedd, som en berättelse om emigranterna som är en del av vårt arv och kultur. Originallåten har också referenser dit.
Låt originallåten vara förknippad med fotbollen i fortsättningen också. Må Ingesson vila i frid.
Visst är det så. Men ändå - låten kommer ju från fotbollen. Jag tycker att det vore vackert.

Jag tittade bara en stund på Så mycket bättre i lördags. Jag tycker ju egentligen inte om formen, vill mest höra musiken. Så när jag hade sett en gräslig Kajsa Grytt, en av de där två killarna som jag inte kan hålla isär och en ointressant Carola så stängde jag av.

Sen hajpades plötsligt Amanda Jenssen, vars röst jag har lite svårt för, överallt så jag kollade i måndags. Och ryser än. Så overkligt! Och de andra artisternas totala beundran, man såg på dem att det skrevs lite tv-historia där.

(Och den dagen någon gör en dramafilm om Palme, casta Orup! De är ju osannolikt lika och det ser man verkligen under Amandas låt).

Visst är det så. Men ändå - låten kommer ju från fotbollen. Jag tycker att det vore vackert.

Men inte Amandas låt.

Och Carola...hon skåpar liksom ut alla med sin sång. Jag som ofta har en digsterlista i lurarna har kommit på mig själv att gilla även hennes tolkningar. Liksom, jag? Jag som haft svårartad allergi för carola.

Och likheten med palme...jag ser bara en så slående likhet mellan Orup och med en väninna. Orup och hon skulle kunna vara syskon. Väninnan är dock inte lik Palme. :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar