Så mycket bättre

Jag håller med dig @aprilmaj, även om jag själv hade svårt att koppla på och lyssna då, har för mycket med min egen sorg idag. Men jag ska försöka se det igen i lugn och ro när jag inte har känslorna utanpå längre.

Min personliga favorit idag var Orup. Magisk! :love:

Gillar verkligen inte Amandas låtar! Men Love gör ju allt bra! Gillade Orup och mot min vilja var jag imponerad av Carola.

Jag gillade alla idag, har nog ingen favorit som sticker ut mer än någon annan, men tyckte att Kajsa Grytt lyfte idag jämfört med hennes tidigare tolkningar! Och Orup gjorde också sitt bästa hittils idag.

Nu har Ola visat sin storhet inom ännu ett område. Jag är helt tagen av hans fingertoppskänsla när han hjälper Amanda när hon gråter. Han vet exakt när han ska trösta, vara nära och stanna med henne i sorgen. Och han vet när det är dags att locka henne ut ur det genom att skoja. Och sedan orientera henne mot sitt lekfulla jag genom att plocka upp det hon tidigare visat dem under förmiddagskalaset; associationsleken med rytm.

Ursäkta min uppsats, men jag är så imponerad av hans känslighet och närvaro. Vilken människa.

Ja! Har alltid gillat Ola men man gillar honom bara mer och mer ju mer man ser :love:

Det tycker jag också. Men det är nog svårt att ta sig an hennes låtar, så från den aspekten tycker jag de andra gjorde bra ifrån sig.

Ja, jag tyckte också att flera var bra så det var inte klagomål på prestationen. Det är mer att i vanliga fall är det åtminstone någon eller några som är bättre än originalen, i det här fallet var det inte det enligt mig. Men så är jag ett stort Amanda-fan också. :)

Ja, jag tyckte också att flera var bra så det var inte klagomål på prestationen. Det är mer att i vanliga fall är det åtminstone någon eller några som är bättre än originalen, i det här fallet var det inte det enligt mig. Men så är jag ett stort Amanda-fan också. :)

Jag gillade Carolas arrangemang av låten hon valde, men jag tyckte att hon sabbade den på ett par ställen. Jag skulle vilja höra Amanda sjunga den själv, fast med Carolas arr! I övrigt gillade jag Orup bäst. :)

Lite ovidkommande... men jag störs av att Carola är så opererad att alla närbilder på hennes ansikte (vilka är många) blir aningen konstiga. Hennes mimik är förstörd, precis som hos många opererade.
Det är nåt runt munnen som inte alls stämmer. Och då tittar jag på det istället för att lyssna.

Lite ovidkommande... men jag störs av att Carola är så opererad att alla närbilder på hennes ansikte (vilka är många) blir aningen konstiga. Hennes mimik är förstörd, precis som hos många opererade.
Det är nåt runt munnen som inte alls stämmer. Och då tittar jag på det istället för att lyssna.
Carola har bara fixat till tänderna samt använt botox/restylane/hyaluronsyra. Inga knivar säger initierat skvaller.
Jag tycker nog att Carolas mimik är oklanderlig, däremot har hon ett väldigt personligt ansikte med intensitet i uttrycken vilket många tolkar som stirrigt.

Jag håller med, jag tyckte inte att någon version slog originalet. Men jag är en sucker för när folk sjunger med kraft och desperation så som Amanda gör, även om jag inte är ett jättefan av henne.

För mig var annars kvällens mest oväntade höjdpunkt kristallerna med valfett. Om Ola startar en sekt så går jag med direkt. :love:

Jag håller med, jag tyckte inte att någon version slog originalet. Men jag är en sucker för när folk sjunger med kraft och desperation så som Amanda gör, även om jag inte är ett jättefan av henne.

För mig var annars kvällens mest oväntade höjdpunkt kristallerna med valfett. Om Ola startar en sekt så går jag med direkt. :love:
Precis, Amanda har inte hittills varit någon lättillgänglig artist precis, hon har alltid varit väldigt speciell. Jag har varit på ganska många spelningar hon gjort och det är väl i stora delar en ganska nischad publik hon har haft. Nu efter hennes deltagande här blir hon mer tillgänglig med andra typer av låtar som är mer bekanta för 'folk', och när hon gör dem till sina egna spelar hon i en annan liga som imponerar på 'folk' eftersom hon gör låtarna med sån kraft.

Jag erkänner mig också golvad av Ola efter kristallerna med valfett. :love:

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar