Så mycket bättre

För mig var annars kvällens mest oväntade höjdpunkt kristallerna med valfett. Om Ola startar en sekt så går jag med direkt. :love:
Det är nästan lite jobbigt att se programmet. Jag har jag ju alltid varit ett stort Ark- och Olafan men nu känns det som jag blir sådär idolkär som när man var tonåring, hjälp! :crazy::love::angel: Eller...., kan man åtminstone få bli hans vän? :)

Däremot vill jag opponera mig emot att någon sa att hon är Sveriges enda superstjärna, det tycker jag verkligen inte stämmer. Carola har ju inte ens haft en vettig karriär utomlands...

Jag har inget emot Carola och jag tycker att hon sjunger väldigt bra, men detta reflekterade jag över.

De uttalandet har kanske med hennes person att göra?
Under åren som gått har jag hört otaliga stora svenska artister tala om henne, med beundran, som att hon är en hårt slitande superdedikerad organisatorisk Diva med fingertoppskänsla för att få allt perfekt. Proffsig.
Det kanske ligger till grund för uttalandet?

Ja, så var det kanske han tänkte när han sa det. Jag tror säkert att hon är proffsig, men det är ju egentligen inte mkt till karriär hon har haft de senaste 20 åren utöver sina melodifestivallåtar...

Kollar bara på Så mycket bättre på grund av Familjen. Familjen var under tonåren en stor del av musiken i kompisgänget. På fester osv så spelades alltid Familjen och alla sjöng med.
Men tycker väldigt mycket om Amanda och Ola är ju så jäkla underbar, verkligen den typen av lugn och vis människa jag dras till.

Sen har jag ju lyxen att få bo på Gotland så om sommaren går man ju på Så mycket Burgsvik varje tisdag och lyssnar på de artister som kommer ;)

Love är min favorit.
Känner dock inte till Grytt så tolkningarna säger mig inte så mkt.
Gillade Orup i dag utan att som sagt kunna jämföra med orginalet.

Haha jag kolla TV4 play, då är det textat, När Amanda sa att Johans tolkning var kalasmusik stod det "kalasmuffins" i textningen. Ja det verkar ju logiskt..eller njae

Känner dock inte till Grytt så tolkningarna säger mig inte så mkt.
Det var ju lite av ett problem överlag i år när nästan halva styrkan är artister som inte är hushållsnamn. Ola sa ju uttryckligen att det inte var så viktigt att göra om gårdagens låt eftersom originalet inte är känt.

Det var ju lite av ett problem överlag i år när nästan halva styrkan är artister som inte är hushållsnamn. Ola sa ju uttryckligen att det inte var så viktigt att göra om gårdagens låt eftersom originalet inte är känt.
Hushållsnamn?! Det var nytt. Behövde googla.

Är det en form av synonym till allmängods?

Jag kollade inte igår för jag står verkligen inte ut med Grytt (?). Nån som har koll på vem det är nästa vecka?

Igår var det nån modern variant av Kejsarens nya kläder. Alla sitter och låtsas att det är bra låtar, nån borde rest sig och skrikit att det bara är skit :)

Säga vad man vill om Kajsa Grytt, för mig är hon en ikon, förmodligen för att jag är gammal nog för att komma Tant Strul, och Kajsa och Malena. Texterna må vara stötande om man väljer att se det så, själv tycker jag de är otroligt välskrivna och mycket bra beskrivande.
Love gjorde an kanontolkning igår.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar