Så mycket bättre

Men inte Amandas låt.

Och Carola...hon skåpar liksom ut alla med sin sång. Jag som ofta har en digsterlista i lurarna har kommit på mig själv att gilla även hennes tolkningar. Liksom, jag? Jag som haft svårartad allergi för carola.

Och likheten med palme...jag ser bara en så slående likhet mellan Orup och med en väninna. Orup och hon skulle kunna vara syskon. Väninnan är dock inte lik Palme. :)
I efterhand har jag tyckt att Carola faktiskt gjorde den bästa tolkningen i Olas program! Den låten är jättebra men jag fick nästan ångest när jag lyssnade på originalet, den var för svart. Men Carola gjorde den lagom svart :D

Kanske får lyssna på hallelujandet igen då, jag kanske omvärderar den.

Men jäklar ändå, Amanda Jenssen ... Berättade hon varför hon gjorde den på engelska, har det kommit fram något nytt om hennes version? Jag har haft migrän så jag har varit borta från världen.

Ajdå, det kunde jag inte hjälpa :o

Tittade på videon, och sedan tv-framförandet igen - och föredrar det senare. Det är nåt med klockspelet som fullständigt knäcker. Jag hör Coldplay, jag hör Pogues - och så hennes fantastiska allvar, att hon vågar vara så allvarlig. Jag hör också originalet för jag var ju där, jag såg några av Sveriges matcher på plats så jag minns känslorna.

Äh, hon är bara fantastisk. Var hon sist med låten eller när kom hon i programmet? Har bara sett klippet men vill se vad som sägs före och efter också.

Nu har jag tittat på slutet av programmet. Fantastiskt. Är hon så inihelvete begåvad att hon hörde det hon hörde i låten, och sedan gjorde om den så totalt? Eller har hon normalt några skickliga låtskrivare/producenter som hon gör musiken med? Jag har inte lyssnat på henne sedan första albumet så jag kan henne inte alls.

Men det var snudd på okänsligt av produktionen att lägga in jubelscenerna från Stockholm efteråt. De hade bara kunnat spela en snutt av refrängen. Det hon gjorde var så blytungt vackert.

Nu har jag tittat på slutet av programmet. Fantastiskt. Är hon så inihelvete begåvad att hon hörde det hon hörde i låten, och sedan gjorde om den så totalt? Eller har hon normalt några skickliga låtskrivare/producenter som hon gör musiken med? Jag har inte lyssnat på henne sedan första albumet så jag kan henne inte alls.
.
Min uppfattning är att hon är just så inihelvete begåvad. Snudd på geni faktiskt.

Enligt min ringa åsikt då.

Min uppfattning är att hon är just så inihelvete begåvad. Snudd på geni faktiskt.

Enligt min ringa åsikt då.
Grymt. Jag måste lyssna mer på henne isåfall.

Jag köpte hennes första album och tyckte en del var bra, annat på gränsen till kabarémusik. Senare hörde jag enstaka låtar som definitivt var för mycket teater för mig och då släppte jag henne. Har dessutom lite svårt för det där skäret hon har i rösten, det låter så ansträngt.

Men som hon gjorde den här låten ... Helt obegripligt fantastiskt.

Tack, tänkte nästan det. De räknade nog med att nyfikenheten på hennes version skulle hålla kvar folk.
Fast jag tror inte det finns någon folklig nyfikenhet på Amanda, hon är så speciell liksom. Produktionen visste naturligtvis att tolkningen är en pärla, men Amanda har nog satt sig i smått fashinerat chockade tv-tittares sinnen med tolkningen.

Jag tipsade en tidigare deltagare i tv-showen 'allt för sverige' om låten, som även hen blev hänförd av låten och prisar den som magisk och genialisk, inte minst för emigrantreferensen.
Bara att hon kom på den! Och sedan gör hon låten på ett sådant sätt att man skäms för att man inte fattade det själv (jag såg alltså bara klippet först så jag hade inte förklaringen)

Och Carola...hon skåpar liksom ut alla med sin sång. Jag som ofta har en digsterlista i lurarna har kommit på mig själv att gilla även hennes tolkningar. Liksom, jag? Jag som haft svårartad allergi för carola.
Det är det jag kan tycka vara intressant med den här omgången - att få höra Carola sjunga lite bättre låtar om möjligt för de hon själv haft hits med är ju bara ESC-låtarna och några covers i princip.

Det är det jag kan tycka vara intressant med den här omgången - att få höra Carola sjunga lite bättre låtar om möjligt för de hon själv haft hits med är ju bara ESC-låtarna och några covers i princip.
Men precis! Hon är gudabenådad för sin röst, men det material hon själv har, eget eller som andra skrivit är ju sisådär odödligt liksom. Här får hon material som är från en helt annan skola liksom.

Hon sa väl inte så mycket, mer än att hon såg annorlunda på vad låten handlade om och att hon gjort om den med tanke just på emigranthistoriken. Här är en annan version av amandalåten:
http://nojesguiden.se/artiklar/videopremiar-amanda-jensen-gor-ges

(här framgår det hur sorglig tolkningen är, därav tycker jag det är synd att förknippa den med en bortgången ingesson. Låt hans minne vara hans stora dagar liksom!)

Tack :love: hade inte sett denna, bara programmet. Jag visste inte ens vem hon var innan jag såg programmet, men jag fullkomligt älskar den här låten!

Nu har Ola visat sin storhet inom ännu ett område. Jag är helt tagen av hans fingertoppskänsla när han hjälper Amanda när hon gråter. Han vet exakt när han ska trösta, vara nära och stanna med henne i sorgen. Och han vet när det är dags att locka henne ut ur det genom att skoja. Och sedan orientera henne mot sitt lekfulla jag genom att plocka upp det hon tidigare visat dem under förmiddagskalaset; associationsleken med rytm.

Ursäkta min uppsats, men jag är så imponerad av hans känslighet och närvaro. Vilken människa.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar