CA
Trådstartare
Sv: Så det är så en schäfer ska se ut?
Vet inte om dom skulle lyssna särskilt mycket på det. Det såg man ganska tydligt på "Insider" när en schäferdomare (och även upppfödare?) och SKK:s VD var där. Trots hunden som var där, och foton på andra showschäfrar, höjdes inga ögonbryn där inte.
Sålänge det finns efterfrågan på extremt vinklade schäfrar (och det finns det tydligen eftersom att de bara blir mer och mer räkor), så tror jag att dessa osunda uppfödare kommer att fortsätta föda upp ofunktionella hundar. Tyvärr.
Usch! Detta är hemskt! Jag trode att folket som bestämmer rasstandard ville ha andvändbara hundar som mår bra!
Men icke då! Dom gör ju som dom då tycker är vackrast!
Ja, usch! Måste man förtöra hunden så??
Borde man inte fixa ihop lite folk och mejla dom som bestämmer dom hur den idag förstörda Schäfern ska se ut(vilket inte verkar vara så svårt.) Vad gör man inte för kompisens bästa!?
Ska man fortsätta att förstöra hunden på detta sätt så finns ingen Schäfer kvar till slut! Kan ingen förstå!? Schäfern, den vackra brukshunden kommer inte att finnas kvar! Så sluta förstör den för i hel*e*e
Vet inte om dom skulle lyssna särskilt mycket på det. Det såg man ganska tydligt på "Insider" när en schäferdomare (och även upppfödare?) och SKK:s VD var där. Trots hunden som var där, och foton på andra showschäfrar, höjdes inga ögonbryn där inte.
Sålänge det finns efterfrågan på extremt vinklade schäfrar (och det finns det tydligen eftersom att de bara blir mer och mer räkor), så tror jag att dessa osunda uppfödare kommer att fortsätta föda upp ofunktionella hundar. Tyvärr.