Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spotify ska öppna kontor i Moskva nu och söker en chef för det tydligen har de en jobbannons ute för det även om kontoret öppnades i början av februari. De vägrar också att svara på frågor om det. Vet inte vad man ska säga uppenbarligen bara pengar som styr. :( Förstår inte hur något företag kan ens överväga att starta kontor där nu??? Har de inte ens en chef anställd kanske det skulle vara klädsamt att för tillfället inte driva det vidare och ha en tillfällig stängning?

https://www.gp.se/ekonomi/spotify-öppnar-moskva-kontor-mitt-under-brinnande-krig-1.66949704

Spotify ska öppna kontor i Moskva nu och söker en chef för det tydligen har de en jobbannons ute för det även om kontoret öppnades i början av februari. De vägrar också att svara på frågor om det. Vet inte vad man ska säga uppenbarligen bara pengar som styr. :( Förstår inte hur något företag kan ens överväga att starta kontor där nu???

https://www.gp.se/ekonomi/spotify-öppnar-moskva-kontor-mitt-under-brinnande-krig-1.66949704
Tondövt är ett för milt ord, de har ju lyckats riktigt bra när det kommer till att trampa i klaveret den senaste tiden.

Cypern är det väl som säljer medborgarskap, kanske finns fler? Antar att det är ett sätt att få in pengar till statskassan.
Jo det är ett flertal länder som gör det, bl.a Malta, Portugal, Spanien, Lettland. Osäker på Grekland.
Googlar man "golden ticket EU citizenship" hittar man en hel del information och listor över länder.

Men herregud, vad är det för stackars utrikesreporter de har släpat in på SVT och förstår de inte vilken oro de ställer till med genom att låta någon som uppenbarligen inte har en susning om vad hon pratar om kommentera så allvarliga uppgifter? (Inget ont om tjejen ifråga, hon tycker säkert det är lika jobbigt att gissa i studion som jag tycker det är att se det, men kommentera militär aktivitet borde hon verkligen inte göra!)

(MA tycker jag höll sig välformulerad och tydlig. Vi kunde nog haft sämre politiker överst på pallen i en kris.)

/Återgår till att inte titta på TV.

Jag stängde av, jag pallade inte att lyssna på reporterns dravel. Är det där SVTs A-lag blir jag mörkrädd.

Andersson var mycket bra, hon visar att hon är statskvinnomässig :up: Hon har verkligen överraskat mig på ett positivt sätt.

1646167318018.webp

Blir så jäkla lack på Aftonbladet. De har publicerat i sin chatt; folk som skriver om att de sett svenska militärer och var. Kan man anmäla detta någonstans?
Skriv ett sakligt mejl till nyhetschef/redaktionschef och framför dina synpunkter.

Skicka inte till chefredaktör, dit skriver alla möjliga människor så det drunknar i mängden.

Detta är en fråga för nyhetschefen eller redaktionschefen. Kontaktuppgifter lär finnas nånstans på deras sajt. Alternativt namn på vem det är. Då går det att tänka ut vad adressen är.

Skriv ett sakligt mejl till nyhetschef/redaktionschef och framför dina synpunkter.

Skicka inte till chefredaktör, dit skriver alla möjliga människor så det drunknar i mängden.

Detta är en fråga för nyhetschefen eller redaktionschefen. Kontaktuppgifter lär finnas nånstans på deras sajt. Alternativt namn på vem det är. Då går det att tänka ut vad adressen är.
Skicka till Ansvarig Utgivare.

Cypern är det väl som säljer medborgarskap, kanske finns fler? Antar att det är ett sätt att få in pengar till statskassan.

Jo det är ett flertal länder som gör det, bl.a Malta, Portugal, Spanien, Lettland. Osäker på Grekland.
Googlar man "golden ticket EU citizenship" hittar man en hel del information och listor över länder.

Detta var ang rika ryssar med luddigt ägda fastigheter i London! På P1 där de pratade om att Storbritannien skulle göra något åt denna möjlighet. Alltså ett helt normalt demokratiskt land säljer alltså EU-medlemskap?

Ska se om jag kan länka senare. Hörde i bilen på väg till stallet.

Detta var ang rika ryssar med luddigt ägda fastigheter i London! På P1 där de pratade om att Storbritannien skulle göra något åt denna möjlighet. Alltså ett helt normalt demokratiskt land säljer alltså EU-medlemskap?

Ska se om jag kan länka senare. Hörde i bilen på väg till stallet.
Är det i Storbritannien, borde det inte röra sig om EU-medlemskap åtminstone. Men fenomenet att ryssar köper sig medborgarskap är inget nytt, och har fått kritik i många år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka