De behöver hjälp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag vill bara att ALLA länder som kan ska hjälpa dem. Alltså verkligen bara trycka tillbaka Ryssland och hjälpa Ukraina. Fatta vad hjälplösa de måste känna sig. Men Putin hade flippat ut om andra lägger sig i - och då blir det farligt för hela världen.De behöver hjälp
Presidentens responsUsch, det är ganska tydligt vad som är Rysslands planer. "Avsätta" (citat tecken då det är högst troligt inte något som sker fredligt) Ukrainas regering och tillsätta en puppet regering.
Hoppas bara att de kan sätta sig i skydd på något sätt.
Jag känner samma sakAlltså jag vill bara att ALLA länder som kan ska hjälpa dem. Alltså verkligen bara trycka tillbaka Ryssland och hjälpa Ukraina. Fatta vad hjälplösa de måste känna sig. Men Putin hade flippat ut om andra lägger sig i - och då blir det farligt för hela världen.
Jag blir så ledsenDe behöver hjälp
Det bästa hade väl varit ifall fucking Tysklandshelvetet hade gått med på att snoppa av Ryssland från Swift.Jag känner samma sak
Samtidigt som jag tänker på historien och det har ju visat att det inte är så bra att inte lägga sig i och vänta. Men å andra sidan så vet vi inte vad som hade hänt annars.
Jag undrar lite vad som skulle hända om Ryssland anföll ett land medlem i Nato. Känns lite som att responsen skulle vara långsam även då.
Bra, det hoppas jag på!Eh... nej. Skulle Ryssland anfalla ett NATO-land finns det helt andra förutsättningar och lagrum/avtal som träder in.
Bra, det hoppas jag på!
Är nog bara lite pessimistisk
Det kan ju dock vara fint spel inför gallerierna. Typ "vi vill men når inte presidenten "
Anfaller Putin ett Nato-land blir det garanterat svar direkt, något annat är omöjligt.Jag undrar lite vad som skulle hända om Ryssland anföll ett land medlem i Nato. Känns lite som att responsen skulle vara långsam även då.
Inte riktigt lika avancerad matematik som när Nordkorea vann Fotbolls-VM, men å andra sidan lovar jag att ni inte visste att fjärdeplatsmedaljen hade grönt snöre!På tal om det såg jag en rysk medaljliga, som var räknad på så sätt att Ryssland låg i topp.
De hade sorterat på antal medaljer plus fjärdeplatser, och hux flux var de förbi Norge!
Fast orsaken att inte omvärlden sluter upp och stöttar Ukraina militärt tror jag inte är att man är bakbundna enligt internationell lag och folkrättsliga konventioner. Det är nog mer krasst att man bedömer att Putins respons kan bli oproportionerlig och världsomstörtande. Den riskbedömningen skulle man behöva göra även vid en NATO-reaktion.Eh... nej. Skulle Ryssland anfalla ett NATO-land finns det helt andra förutsättningar och lagrum/avtal som träder in.
Fast orsaken att inte omvärlden sluter upp och stöttar Ukraina militärt tror jag inte är att man är bakbundna enligt internationell lag och folkrättsliga konventioner. Det är nog mer krasst att man bedömer att Putins respons kan bli oproportionerlig och världsomstörtande. Den riskbedömningen skulle man behöva göra även vid en NATO-reaktion.
Kollade upp, jepp, Rumänien är medlem i Nato.Är Rumänien medlem i Nato?
Tänker att det kan finnas en anledning för Ukraina att hoppas på hjälp genom att trycka på detta.
Inte bekräftat än av andra källor än Ukraina själva.