Rumphasare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Scilla

Trådstartare
Ni som har rumphasare till barn när började dessa att gå? jag har läst någonstans att dessa barn oftast går lite senare än de som kryper, stämmer det?

Min lilla flicka är 11 månader och det är först den sista månaden som hon börjat förflytta sig :confused: innan satt hon där man satte henne visserligen nöjd med livet men ändå... jag är ju en otålig mamma ju ;)
 
Sv: Rumphasare

Jag var rumphasare och gick först vid 16 månaders ålder. Numer så går jag helt utan problem dock ;)
Prata gjorde jag vid 9 mån, enstaka ord, men det gick rätt snabbt till att jag började sätta ihop ord.
 
Sv: Rumphasare

Vår dotter åkte mest baklänges på rumpan. Började dock krypa vid 10-11 mån ålder, och gick utmärkt bra när hon var 12 månader. Det kan ändra sig fort med andra ord.
 
Sv: Rumphasare

Hasare vette sjutton, han hoppade fram på baken och fortsatte sedan i samma takt och gick från 10 mån... Numera dryga året kryper han även i rekordfart... :D
 
Sv: Rumphasare

Min syster var rumphasare, satt ungefär som en skräddare och ja hasade sig fram, snabbt som attans gick det... Vid 18 månader var de på utredning på barnlassarettet, läkaren där talade om att det var ingen fara, det var ingen som hellst fara att inte ha börjat gå vid den åldern.

Vilket våra föräldrar fick förklarat för sig senare när de hade kontakt med nån bekant till läkaren... Läkaren hade själv inte börjat gå vid den tiden, så han kunde ju inte säga nåt. När utredningen började, ja då började syster att gå, och hon kröp aldrig, varför skulle hon göra det, det gick fortare att hasa sig fram, hon hade uppsikt eftersom att hon satt, hon hade helt enkelt inte behov av att gå...

Nu för tiden går hon för fullt (25 år gammal) och har en egen dotter (den lilla på min avatar) som är 8 månader gammal, och hon hasar sig fram hon med, men hon kryper lite också, men är smidigare att hasa... :D

Som svar på att de går senare: De har ju kollen iaf, på ett annat sätt som inte kryparna har...
 
Sv: Rumphasare

Själv tyckte jag nog det var tryggt att sitta där och hasa. Förstod inte alls varför man skulle ta risken att ställa sig upp, då kunde man RAMLA jue! :eek:
Och krypa, usch det var ju både jobbigt och så blev man smutsig... :cool:
 
Sv: Rumphasare

Emma hade sin alldeles egna stil på hasandet/krypandet - ett ben "kröp" hon med och ett ben satt/hasade hon sig fram med... och hon tog första steget på sin 1-årsdag och gick väl obehindrat efter någon vecka... och hon har lärt sig krypa på alla fyra nu efteråt (praktiskt när man ska "brumma" med bilar på golvet :love: )
 
Sv: Rumphasare

Mina har hasat på rumpan men rest sig upp och gått vid 12 resp 13 månader. De lärde sig också att krypa (långt) efter att de lärt sig gå.
 
Sv: Rumphasare

jag var en krypare och gick inte förren jag var 1½ så det är nog väldigt olika.
Jag kröp första gången på min ettårs dag.. så jag var kanske lite sen av mej:crazy: :o :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Modest
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 428
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 901
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp