Tulpanen27
Trådstartare
Hej jag har funderat på att skaffa en rottweiler och labrador blandning men vet inte var jag ska leta någon stans. Vet ni var jag kan leta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej jag har funderat på att skaffa en rottweiler och labrador blandning men vet inte var jag ska leta någon stans. Vet ni var jag kan leta?
Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hanteraBlocket?
Varför vill du ha just en sån blandning? Vad vill du ha för egenskaper hos din hund?
Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hantera
Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hantera
Vad är det hos en renrasig rottweiler eller labrador som du inte vill ha? Och vad är det du tror att du får om man blandar raserna? Det är ändå två olika raser med ganska olika mentalitet. Det enda de har gemensamt är väl typen av hund rent exteriört.Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hantera
Men det fungerar inte riktigt så...Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hantera
Dom blir ju vad man gör dom tillMen det fungerar inte riktigt så...
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga jag vill inte veta eran åsikt jag vill bara få svar på min frågaHej jag har funderat på att skaffa en rottweiler och labrador blandning men vet inte var jag ska leta någon stans. Vet ni var jag kan leta?
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga jag vill inte veta eran åsikt jag vill bara få svar på min fråga
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga jag vill inte veta eran åsikt jag vill bara få svar på min fråga
De sällskapsavlade rottweilerna är nog ganska lika utställningsavlade labradorer. En blandras mellan dom skulle nog funka rätt bra. Men en rottweiler ur arbetslinjerna med en jaktlabrador kan bli sämre.
Det tror jag inte du kan räkna med bara inom både raserna är linjerna uppdelade som sjutton.Jag vill ha en sån blandning för jag tycker dom har bra psyke och lätta att hantera
De var väldigt vanliga på nittiotalet. Rottis/labbe och rottis/schäfer. En par blev riktigt bra men de andra fyllde burarna på hundstallen och valsade runt på blocket när de fyllt ett år...Ingen särskild vanlig blandning men det kan väl aldrig bli bra dom är ju ur helt olika rasgrupper?
Ska du ha en blandras köp åtminstone en mix mellan två raser som liknar varandra mer än till utseende.
Rottisen dras med en del otrevlig mentalitet, som säkert är ännu vanligare i showlinjer.De sällskapsavlade rottweilerna är nog ganska lika utställningsavlade labradorer. En blandras mellan dom skulle nog funka rätt bra. Men en rottweiler ur arbetslinjerna med en jaktlabrador kan bli sämre.