Rostat bröd

Jag förutspår nästa Bukefalos-battle: marmelad ovan eller under osten på rostat bröd?

:nailbiting:

I kollektivet jag bodde i, något litet år efter 70-talets kollektivvåg, hade vi lååånga och många diskussioner om man verkligen fick ha både ost och marmelad på mackan. En annan återkommande diskussion var huruvida man fick baka ljust bröd eller inte på sin brödbakarvecka. #nostalgi

:D
 
Att ha marmeladen på smöret (obs samröret med smöret är det väsentliga, inte lägesförhållandet till osten ju!) ger verkligen ultimata förutsättningar för hälften smält smör, hälften mjukt men inte smält, inblandat i marmeladen. Skulle aldrig offra den symbiosen för att kunna kolla på min marmelad medan jag äter. :d
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 493
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 211
Senast: Inte_Ung
·
Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 393
Senast: ameo
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 485
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp