Mjölk direkt från bonden!På komjölk från dagmamman gården bredvid man hämtade i hink
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjölk direkt från bonden!På komjölk från dagmamman gården bredvid man hämtade i hink
Älskar syftningsfelet #självgod
Frustade ut morgonkaffet
Med eller utan rostbröd till?
Utan sänd hjälp!
För övrigt har jag just avnjutit frukost med rostad macka med en riktigt god rökt skinka.
Marmelad/sylt ska vara under osten!Testade just att ha marmelad på osten, inspirerad av den här tråden, inte min grej dock. Men nu har jag äntligen testat, 41-år in i livet
Marmelad/sylt ska vara under osten!
Testade just att ha marmelad på osten, inspirerad av den här tråden, inte min grej dock. Men nu har jag äntligen testat, 41-år in i livet
Näääää ovanpå! Smör-ost-marmeladMarmelad/sylt ska vara under osten!
Äter inte leverpastej = problem solved. Men gurka har man på osten. Den marmeladen jag äter är dock betydligt mer lik smör än gurka, och jag vill inte ha något kladdigt ovanpå osten.Eller är ni såna konstiga som också har gurkan under leverpastejen?
Jag förutspår nästa Bukefalos-battle: marmelad ovan eller under osten på rostat bröd?
Lättlöst! Ost och marmelad ska enligt lag inte befinna sig på samma skiva rostat bröd.
Jag förutspår nästa Bukefalos-battle: marmelad ovan eller under osten på rostat bröd?
Gurka kan man ha på (nästan) alla pålägg! Ost, leverpastej, skinka...Äter inte leverpastej = problem solved. Men gurka har man på osten. Den marmeladen jag äter är dock betydligt mer lik smör än gurka, och jag vill inte ha något kladdigt ovanpå osten.
Vad gäller apelsinmarmelad håller jag med dig, men det finns annan marmelad som är god.Marmelad borde öht inte få existera
Och den ska vara under osten, annars blir det ju bara kladdigt!Vad gäller apelsinmarmelad håller jag med dig, men det finns annan marmelad som är god.