Romeo 722 & Imperator 529´s avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CowMow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 409
C

CowMow

Hejsan!

Vet ni något om dom? Jag har en sköthäst som är Romeo-Imperator och jag kollar lite kring hennes släkt, men jag kan typ inget. Vet ni vad Romeo och Imperator har fått för avkommor? Hur dom har varit i hanteringen och så. Bild?

Svara gärna!

/Emelie

Sv: Romeo 722 & Imperator 529´s avkommor?

hej jag skulle också villja ha fackta om imperator 529 skulle bli glad om någon hade något (t.ex.avkommor,färg,dog/föddes)skulle du/ni kuna skika deta till maddejohansson@swipnet.com

Det här är ett diskussionsforum. Meningen är inte att man ska skicka information privat utan lägga ut den här för alla att ta del av. Vill man ha imformation privat får man lägga ut en efterlysning bland efterlysningsannonserna. Jag har skrivit en hel del om Imperator genom åren, om du använder sökfunktionen hittar du det säkert.

I bildtråden om hingstar finns en bild på honom som jag tog för många år sen.

OjOjOj! Tusen tack alltså! Någon mer som vetnågot? Själv så vet jag knappt nå :P

Finspångs Ryttarkamrater har ett sto efter Romeo,titta på henne på deras hemsida!

De Imperator jag har sett har varit lite burkiga. :o
Såg honom mycket och han var en härlig individ.
Med en härlig stam.
Men jag tror han skulle ha svårt att hävda sig på ett bruksprov som de ser ut idag.
Sök på honom här i forumet, jag minns liksom Görel många trådar om honom.

mvh

Det är bara bra! Nu är det jag som äger henne :)

Vad heter din häst och vad heter mamman?
Jag har tidigare ägt ett fölsto som hette Imperia, e. Imperator.
Hon hade en del för e. Romeo.
Skulle vara roligt om det är någon av hennes avkommor.

Hehe.... Har ni nå pix på nåt kring Romeo elr Imperator? Det hade varit så himla skojj om man hittade nå :D:D:D:D:D

Här är en bild på Romeo.
romeo.gif

Min 7-åring är ue. Romeo.
Men det har jag för mig att jag redan har berättat för dig. ;)

Vad heter din häst och vad heter mamman?
Jag har tidigare ägt ett fölsto som hette Imperia, e. Imperator.
Hon hade en del för e. Romeo.
Skulle vara roligt om det är någon av hennes avkommor.

Mitt sto heter Roxane och är född 1990 och hennes mamma heter Imperia (e.Imperator). Det hade varit kul om din häst är min hästs mamma! :D:D:D

Den enda Romeo-avkomma jag känner lite närmare är en 17-årig gentleman/kunglighet (beror på hans humör för stunden hur han vill bli "betraktad" :D)som är 174 cm i mankhöjd och har en väldigt lång rygg. Han är snäll och pålitlig i hantering, MEN mkt ranghög och därför oerhört vaksam på sin omgivning. Han är en perfekt unghästuppfostrare.
Bra gång och har en del placeringar/vinster upp till Msv. Dessvärre funkar han bäst på träning på hemmaplan. Får ofta en knäpp när han kommer in på tävlingsbanan och kan absolut inte fokusera på uppgiften.

Den enda Romeo-avkomma jag känner lite närmare är en 17-årig gentleman/kunglighet (beror på hans humör för stunden hur han vill bli "betraktad" :D)som är 174 cm i mankhöjd och har en väldigt lång rygg. Han är snäll och pålitlig i hantering, MEN mkt ranghög och därför oerhört vaksam på sin omgivning. Han är en perfekt unghästuppfostrare.
Bra gång och har en del placeringar/vinster upp till Msv. Dessvärre funkar han bäst på träning på hemmaplan. Får ofta en knäpp när han kommer in på tävlingsbanan och kan absolut inte fokusera på uppgiften.

Det låter mycket som min häst. Hon är ranghög och har tidigare stegrat hela vägen in från hagen med dom som har ledit henne. Hon har galopperat full galopp hem från ridturer och skenat omkring i ridhuset med eleverna (Då hon stod på Grans Naturbruksskola). Hon har även varit hur arg som helst att borsta och supersvårlastad. Nu har hon däremot blivit bättre som tur är :D Roxane (som min häst heter) är åxå mycket lång i ryggen och är 170cm hög. Det verkar som att nästan alla Romeoavkommor är väldigt lika varandra :D Skojj..

TERRA MEJ MED INFO :D:D:D:D:banana:

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 097
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 773
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka