F
flashlight
Sv: Rollkür- Varför denna metod?
Ja vi är ju inte alla lika skickliga här (Kunde inte heller låta bli:smirk
Den enda frågan jag ställde ang den videon var om det såg plågsamt ut för hästen? Samt VAD folk såg. Jag skrev inte ens vad jag såg tex.......
Resten har du själv lagt till. Du skriver vad du ser, bra, men varför måste du i samma andetag ifrågasätta alla andra som yttrat sej?
Ang gurus så finns det nog en del gurus som inte får röras du har ju även dina har jag för mej. ANky tillhör inte mina. Jag är inte för RK. Men i dessa diskussioner måste man skriva MOOOOOOT för att inte klassas FÖR, av vissa.
Men jag ser att Anky kan rida och då är jag intresserad av att veta mer, - även om det inte är något jag är intresserad av att utveckla.
Och så här skrev du om hörnpasseringarna:
Utifrån att G svarat att hon "svänger" i hörnen..........vilket väl alla gör - på ett eller annat sätt. Fast knappast med innertygeln, tror du det på allvar?
.Du drog egna slutsatser och det framgick inte alls att du pratade om en video som inte ens nämns.......
Vill bara återföra till vad som orsakade diskussionen om detta.
kan ju inte låta bli
Är det bara jag som ser hur dessa tygeltag inte går igenom till bakhoven Att det bara är halsen som dras ihop
Är det bara jag som förstår varför de lagt in galoppen i slowmotion
Vi hade en diskussion om dap = displacement advanced postitive tidiagre. hä rpå buke Altså att bahoven landade en millisekund före fram i dagonalerna.
Kolla hur långt före _fram_benet sätts i i diagonalen.
DAN
Nej detta är inte Klassisk Dressyr där gångarternas _renhet_ SKALL bevaras.
Detta är nåt helt annat - och gillar ni det så - fine by me....
Ja vi är ju inte alla lika skickliga här (Kunde inte heller låta bli:smirk
Den enda frågan jag ställde ang den videon var om det såg plågsamt ut för hästen? Samt VAD folk såg. Jag skrev inte ens vad jag såg tex.......
Resten har du själv lagt till. Du skriver vad du ser, bra, men varför måste du i samma andetag ifrågasätta alla andra som yttrat sej?
Ang gurus så finns det nog en del gurus som inte får röras du har ju även dina har jag för mej. ANky tillhör inte mina. Jag är inte för RK. Men i dessa diskussioner måste man skriva MOOOOOOT för att inte klassas FÖR, av vissa.
Men jag ser att Anky kan rida och då är jag intresserad av att veta mer, - även om det inte är något jag är intresserad av att utveckla.
Och så här skrev du om hörnpasseringarna:
Detta med hörnpasseringen skall jag förklara...
I den klassiska ridningen så vänder man inte genom att dra i innertygeln - att dra i innertygeln är tabu = ajja baja.
(Läs gärna artiklarna om Ulla Salzgeber i nätupplagan av The horse magazine" så förstår du mera)
Därför blir det så att om någon erkänner att de vänder genom att dra i innertygeln så blir det som att svära i kyrkan, därför skulle de svimma...
Utifrån att G svarat att hon "svänger" i hörnen..........vilket väl alla gör - på ett eller annat sätt. Fast knappast med innertygeln, tror du det på allvar?
.Du drog egna slutsatser och det framgick inte alls att du pratade om en video som inte ens nämns.......
Vill bara återföra till vad som orsakade diskussionen om detta.
Senast ändrad av en moderator: