Sv: Rollkür- Varför denna metod?
Men vart får du det att någon förespråkar metoden?
det är väl det som är skillnaden här i "diskussionen".
"Emot" är de som hävdar att det ÄR skadligt, dåligt och förkastligt.
andra, och där klassar jag mig själv för att förtydliga - reagerar på detta förhållningssätt utan mera fakta, erfarenhet och mindre spekulationer. Jag reagerar alltså på förhållningssättet - och att det är så svartvitt i era ögon. INTE reagerar jag för att jag förespråkar metoden, utan för att jag saknar förmågan att kunna diskutera och vända och vrida på olika vinklar över huvud taget, och framför allt kunna tänka att man kanske inte har alla delar i pusslet för att uttala sig tvärsäkert?
en viss skillnad alltså.
ang. förklaringar på tänkbara händelseflöden så finns det (återigen) en utförlig diskussion om detta i den tidigare RK tråden. så det finns folk som spekulerat, vridit, vänt och föreslagit i sida upp och sida ner, i den.
Men varför kan de som förespråkar metoden inte förklara varför bättre och illustrera hur det ska se ut? Iallafall jag känner tvärtom ,att de som förespråkar gärna gör det med viss arrogans och menar på att "äh, ni fattar ju ingenting" när de själva inte kan komma med en grundlig och vettig teori och/eller faktiskt förklaring på tex filmen Lusidor länkade till.
Men vart får du det att någon förespråkar metoden?
det är väl det som är skillnaden här i "diskussionen".
"Emot" är de som hävdar att det ÄR skadligt, dåligt och förkastligt.
andra, och där klassar jag mig själv för att förtydliga - reagerar på detta förhållningssätt utan mera fakta, erfarenhet och mindre spekulationer. Jag reagerar alltså på förhållningssättet - och att det är så svartvitt i era ögon. INTE reagerar jag för att jag förespråkar metoden, utan för att jag saknar förmågan att kunna diskutera och vända och vrida på olika vinklar över huvud taget, och framför allt kunna tänka att man kanske inte har alla delar i pusslet för att uttala sig tvärsäkert?
en viss skillnad alltså.
ang. förklaringar på tänkbara händelseflöden så finns det (återigen) en utförlig diskussion om detta i den tidigare RK tråden. så det finns folk som spekulerat, vridit, vänt och föreslagit i sida upp och sida ner, i den.
Senast ändrad: