Sv: Rollkür hysteri!
Tack detsamma.Lord Owen skrev:Jag håller med Susan. Vill också gärna tänka i de banorna.
Sedan tycker jag inte att du uppnår det du säger om man tittar på dessa bilder? Hästen skjuter på, ja, hästen sänker ryggen, ja. Den ser framtung ut. Du ser att bröstkorgen snarare faller framåt-nedåt och inte kommer upp - vilket den bör göra om bakbenen bär mer.
På den bilden sänker hon inte ryggen även om du tycker att det ser ut så. Men hon har absolut inte den bärighet jag strävar efter hlr.
Sedan, om jag får vara lite besserwisser (?) så sitter du och spjärnar med fötterna i stigbyglarna och sitter baktungt. Ser det ut som i alla fall. Det kan bidra till att hästens rygg ser sänkt ut/är sänkt (och tusen andra saker... ).
Jaa, jag lutar mig lite bakåt på nån bild och fötterna åker fram på nån annan. Men att jag lutar mig bakåt är för att jag försöker vinkla in mitt bäcken vilket tar emot rejält. Därför hamnar jag lite bakåt. Har dock inget "tryck" i stigbyglarna så jag spjärnar inte. Sitter inte så bra i den sadeln.
Sedan är detta ju ingen extrem "bakomlodbild". Hästen kryper lite bakom, men jag tycker inte man ska eftersträva det utan se det som "skit händer" och ha överseende.
Har inte sagt att jag eftersträvar en form bakom lod, har hlr inte sagt att hon går extremt mkt bakom lod.
Lycka till med ridningen i alla fall och God Jul