Roliga nedlåtande uttryck

Berin

Trådstartare
Var på klubben och fick höra ett uttryck som jag inte hört tidigare:
Schäferägare kallar Mallar för IKEA-schäfer. Jag hade ingen aning vad de menade men jag fick förklaringen: Det saknas alltid en del! :rofl:

Finns det fler sådana här? Jag startar absolut inte tråden för att det ska mobbas mellan raser! Utan vill att det ska ses med glimten i ögat. :)

Sv: Roliga nedlåtande uttryck

Jag vet inte om de är så roliga (ikea-schäfer var ju kul :D ) men som ägare till chihuahua får man höra det mesta varav råtta/Paris Hilton-hund/knähund hör till de vanligaste. Jag kallar mina för Skrik o Panik jag :devil:

Inte samma sak direkt, men på schipperkeringens hemsida beskrivs rasen såhär, citerar: ”den lille svarte djävulen”. :D

Jag har också hört IKEA -schäfer men med förklaringen : svår att få ihop och går lätt sönder:P

Men Berin! Vad är detta för mobbning! Hur kan du tycka att det är roligt med så nedlåtande benämning på en så otroligt bra ras som mallen! :eek:

Ser han ut att ha en skruv lös??
111.jpg

03.jpg

:D

Innom lapphundklubben så kallar vi varandras raser för slapp-hund :D

Svensk slapphund
Finsk slapphund
och
Lapsk slapphund

Första gången jag hörde det höll jag på att dö av skratt :rofl:

20-05-2007073.jpg

Jag brukar själv säga att jag har en Lapsk slapphund ;)

Mallar är IKEA-Schäfer, just för att det "fattas en skruv eller två" och så har vi den Holländska Herdehunden som kallas för Jysk-Schäfer!:rofl:
Dock har jag inte fått höra förklaringen men det kanske man kan räkna ut själv... Budgethund hur som helst.:D

Men Berin! Vad är detta för mobbning! Hur kan du tycka att det är roligt med så nedlåtande benämning på en så otroligt bra ras som mallen! :eek:

Ser han ut att ha en skruv lös??
111.jpg

03.jpg

:D

Så in i norden söööööt!
Det lustiga i det hela var att det var tränaren jag tränar för som har Malle som sa det! :D En Malle som är i Elitlydnad MEN som han själv sa saknade dådkraft = en saknad del :rofl:

Senast ändrad:

Jack trubbel
Tror inte det behövs mer än så ;)

Kan ju säga att "min" ras kallas för Hoppawart för att de är så flamsiga. Det är vida känt att man inte ska berömma en Hoffe för yvigt för då blir de studsbollar. Nu har inte jag en sådan typ av Hoffe.:grin: Hon undrar vad jag är för någon idiot när jag berömmer genom att börja hoppa runt och slänga mig i snön för att leka med henne när hon har varit duktig. :crazy:

Mallar är IKEA-Schäfer, just för att det "fattas en skruv eller två" och så har vi den Holländska Herdehunden som kallas för Jysk-Schäfer!:rofl:
Dock har jag inte fått höra förklaringen men det kanske man kan räkna ut själv... Budgethund hur som helst.:D

:rofl::rofl::rofl::rofl:;)

Fick kommentaren av en schäferuppfödare som äger djurbutik när jag svarade på hans fråga vad jag hade för ras; "ah, en urblekt schäfer"Just då tyckte jag inte det var kul alls då jag inte tycker de vita har särskilt mye gemensamt med dagens schäfer, men så här i efterhand kan jag tycka att det var ganska fyndigt:D

*KL*

Den här kelpie-damen har fått många liknelser genom åren. Min favorit är överlägset en kommentar när jag och min syster var ute och gick i ett villaområde då en mamma till två barn säger:
"Titta barn, vilket lydigt rådjur"
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: VART SER HON UT SOM ETT RÅDJUR?a
Sen har flertlet människor (inte hundmänniskor) frågat "Vad är de för något?" "en kelpie" "jaha, vad är de? för djur alltså?" eeeeh....

08-04-05-320ramkompr.jpg

BEL_5100kompr.jpg

Men hon är rätt söt när hon vill

För många år sedan hade jag en Berded collie och hon låg alltid i dörröppningar. Fick ofta frågan varför jag lagt ryamattan framför dörren. :rofl:

Pocket Size Pit Bull, eller en sk Jack Trassel.

Min absoluta favoritras, så länge folk envisas med att köpa dem så har jag en extrainkomst.

Liknande trådar

Övr. Hund Har i nuläget större raser, men de är alla i, eller närmar sig, pensionsåldern och jag är så sugen på en mindre ras. En mer...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 440
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 967
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?