Roliga nedlåtande uttryck

Sv: Roliga nedlåtande uttryck

-Mamma, en räv!!! (var ute med Finnspetsen) På buke går dock rasen under *frys*

En varg, alternativt, det är en husky. - Jämthund

-Vad har man en sådan golvmopp till egentligen? Mitt givna svar - Stallhund!! Du kastar bollen i stallgången, sen är det sopat och fint :D (Bichon havanais)

Sen kastas de runt en hel massa smeknamn på "den andra rasen" och oftast är det en skämtsam ton men ganska myckat allvar under ytan. :p

Nja, då har du nog träffat ett fåtal knäppskallar..

Visst retas vi med varandra som har trädskällare, men jag har på mina +20 år som finsk spetsmänniska aldrig träffat någon som på allvar menar att nobsarna bara är handskämnen, eller vice versa ;)

KL

jag har en minigris på anabola steroider, även benämnd "stridsgris" (alltså en staffordshire bullterrier) Och så den enda (?) ras som har sitt öknamn som officiell beteckning, det vill säga boxer.
Småjyckar brukar vi kalla mellanmålshundar ...
Staffens uppfödare använde uttrycket Juck Trassel ...

Kan mycket väl vara så att jag träffat de riktigt extrema :p
Men när jag läser om min mening lät de betydligt mer negativt än vad som var tänkt, de är som du säger, att de flesta har glimten i ögat och sen möter man en eller två som har gått över skämtgränsen.

Men måste säga att alla är väldigt fyndiga med att hitta på namn till våra ekorrehundarna och jag har fler än en gång skrattat så mycket så att jag inte har kunnat komma med någonting bra tillbaka utan fått känna mig besegrad ;)

Jag har två skägg. Har inte hört det så många gånger, men i schnauzersammanhang så pratar man om sina skägg. ;)

Är väl en av de få som inte kallar vovven för skägg - jag har en dvärgsnuser (och Izors fall är det ju ganska fyndigt för han snusar/luktar på promenad och snusar/småsnarkar när han sover på rygg i mattes famn).

Det var en nätkompis som har en dvärgschnauzer vars dotter inte kunde uttala schnauzer, utan det blev snuser.

Liknande trådar

Övr. Hund Har i nuläget större raser, men de är alla i, eller närmar sig, pensionsåldern och jag är så sugen på en mindre ras. En mer...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 440
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 967
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?