Roliga nedlåtande uttryck

Sv: Roliga nedlåtande uttryck

Troligen från den spetsiga näsan,fick ingen förklaring av schäferfolket på strängnäslägret 1993 (enda dobbisen bland schäfrarna i skyddsgruppen)

Jag har två skägg. Har inte hört det så många gånger, men i schnauzersammanhang så pratar man om sina skägg. ;)

Jag har en ( i folkmun ) gris och faktiskt så ser hon ut som en liten gris när hon springer ( får bullfnatt ).

( Staffordshire Bullterrier )

Jag tror ni missuppfattat lite!!
Mallar kallas inte IKEA-schäfrar för att de saknar en skruv...utan för att så många börjar "pilla" med dem utan att först läsa instruktionerna!!:D:D:D;)

Riesen kallas - som någon redan skrivit - också i vissa sammanhang för Skägget.

Flatte = Flipperspel
Tax = Promenad-limpa
Labrador = Fläsk-stövare
Rottis = Tjockweiler
mf

/Swat

För många år sedan hade jag en Berded collie och hon låg alltid i dörröppningar. Fick ofta frågan varför jag lagt ryamattan framför dörren. :rofl:

Har ju själv beardis och det är ju alltid roligt när någon i närheten skaffar samma ras som man själv har. För ett par år sedan hade en herre jag brukar prata med på hundpromenaderna skaffat sig en bearded collie, han hade en cairn terrier sedan innan.

En av mina arbetskamrater bor granne med den här herren och jag frågade henne om hon träffat hans nya hund?

"Nej, det har jag inte gjort ... Men jag har sett att han har skaffat en väldigt långhårig fäll som hans andra hund ligger under ute på trappan! Man ser bara nosen som sticker ut!"
Fällen var alltså beardisen :cool::rofl:

För övrigt så går min lille jycke under namnen spädgrisen och olyckan här på jobbet :p

Den här kelpie-damen har fått många liknelser genom åren. Min favorit är överlägset en kommentar när jag och min syster var ute och gick i ett villaområde då en mamma till två barn säger:
"Titta barn, vilket lydigt rådjur"

Min trefärgade korthåriga collie har blivit kallad "fint LAMM" av en liten pojke. Då hade jag svårt att hålla inne gapskrattet tills han och hans mamma kommit utom hörhåll.

Var ute med hunden och hästen och fick förbi ett barn och en mamma:

Barnet: "Titta, en räv!!"
Mamman: "Nej, det är ju en hund."
Barnet: "Jaha ... Titta, en älg!!!"
Mamman: "Nej, det är en häst!"

*kl*

En kompis till mig har en bc som är vit i ansiktet med ett blått och ett brunt öga. Vi tycker att det skriker bc om hela hunden men icke.

Barn till sin mamma: Titta! Får man ha vargar i stan?:eek:
Mamman: Nej det är ju en sån där slädhund.
Kompis: Det är en bc.
Mamman: Det måste vara en sån där slädhund, en husky!

Det är bara att skratta åt det och fortsätta gå :D

Ostbåge = Borzoi? :D

förövrigt kan man använda deras namn efter situation
-Badzoi
-Långzoi
-Springzoi
-Storzoi
osv

Hahahaha, de förstår jag. Ibland börjar man undra om vissa människor har någon konstig bild av hur vissa djur ser ut :angel:

*kl*

Vissa dagar lever jag (och många med mig) med Liten Monsterländer. Andra populära omskrivningar här hemma är:

Slappeländer
Muppeländer
Flummeländer
m.m.

Ganska tacksam ras att reta mao. ;)

Jag vet inte om de är så roliga (ikea-schäfer var ju kul :D ) men som ägare till chihuahua får man höra det mesta varav råtta/Paris Hilton-hund/knähund hör till de vanligaste. Jag kallar mina för Skrik o Panik jag :devil:

Har russkiy toy och får höra ibland att man kommer gående med en råtta:mad::p

Har russkiy toy och får höra ibland att man kommer gående med en råtta:mad::p

Ja, men hmmm... de ar faktiskt vaaaldigt lika rattorna. Bara lite spensligare. ;)

Vad kallas nakenhundarna da? de ar ju ocksa ganska lika rattor.

Nu vet jag - dv.sch p/s kallas ibland grastenar. Inte sa kul kanske, men anda. :)

Vi kallar vår schapendoes för "bjärvfot" hon har osannolika lurviga fötter:love:
Samebyn kallar henne "skäggiga damen" typ -mötte Jenny, hon var ute med skäggiga damen....

*Jenny*

Liknande trådar

Övr. Hund Har i nuläget större raser, men de är alla i, eller närmar sig, pensionsåldern och jag är så sugen på en mindre ras. En mer...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 440
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 967
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?