roliga kommentarer av okunnigt folk

KisseNova

Trådstartare
Nu vill jag ju veta vad ni får för roliga kommentarer av okunnigt folk som tror att dom kan bäst.

*Jag fick höra av en killbekant att jag måste kastrera Devin innan han blir könsmogen för annars kommer jag ha en hane som kissar på ALLT i lägenheten.

*Fick höra av en annan killbekant att han inte förstod hur jag kunde skaffa en livsfarlig ras när jag har barn.

Vad ska man säga :rofl: Jag tänker absolut inte kastrera Devin såvida det inte är nödvändigt för hans skull. Inte heller har jag köpt en livsfarlig ras ..vilket folk det finns..

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Den här tycker jag var rätt rolig:

Att skaffa två bröder är fullständigt vansinningt, dom kommer att skada varandra. Man har inte två lika gamla hundar tillsammans av samma kön, speciellt inte hannar, det är dömt att misslyckas! För att klara livhanken på dom så kastrera dom annars kommer dom att slåss på liv å död, dom har ingen aning om att dom är bröder, bara att dom är två konkurerande hannar på samma revir!

Från den här tråden.

Det tyckte jag också var lite underligt.
Har själv pga omständigheter haft 2 hanar där det bara skiljer två månader här hemma. Ena hunden är mammas och den andre var min.

Dom bråkade två gånger. Det var när den ena var 5 månader och den andra 3 och var knappast ute efter att skada varandra. dessutom har jag väldigt svårt att tänka mig att det handlade om revir direkt.

Annars har jag hört mycket underligt från folk man möter och sådär, men dom knasigaste sakerna jag fått höra har nog faktiskt varit från hundägare själv! :eek: Kommer inte på något såhär på rak arm, får suga på det en stund.

Jag har fått höra, av en äldre dam, att min fullvuxna borderterriertik var en jäääättesöt schäfervalp.

Tack för den liksom..:D;)

Gilly

jaa, det var den meningen som fick mig att börja en tråd. Jag har mött på den kommentaren rätt ofta nu när jag letat efter en amstaff. Hälften av alla med unghundar och vuxna hanar har haft som krav att dom inte får umgås med andra hanar och definitivt inte av samma ras då det blir slagsmål på liv och död. Så jag undrar vilken bok det är som skriver ut en sån sak då flera tror att det stämmer :crazy:

Jag fick höra att jag har en väldans fin juniorhane..

Problemet var ju bara att det var gamle Rix och inte Cujo, som fick höra det :rofl:

Smickrande i och för sig, men det säger en del om hundkunskapen hos talaren, när denne inte ser skillnad på en snart 10-årig hund och på en drygt ettårig hund, tycker jag :angel:

Jag har en vorsteh-korsning. Hon är väldigt nätt och "vinthundslik" i modellen. Dessutom är hon svart och släthårig.
Jag får ofta höra att jag måste mata min labrador, det var det magraste de sett. ;)

Jag har en vorsteh-korsning. Hon är väldigt nätt och "vinthundslik" i modellen. Dessutom är hon svart och släthårig.
Jag får ofta höra att jag måste mata min labrador, det var det magraste de sett. ;)

:rofl:

1010

Jag har minsann fått berättat för mig att MIN Staffordshire Bullterriervalp är en labrador :D

Vidare har jag också hört att man aldrig ska lekkampa med sin "kamphund" för då tänder man något som tydligen ska förvandla hunden till en kampande mördarmaskin :D ;)

När jag hade en gul Grand Danoisvalp så fick jag också höra att han var en mycket ovanlig men vacker Basset ..

Återkommer, har många roliga kommentarer på lager .

/C

Den här kommentaren är väl förvisso snarare söt än rolig.
Jag och min äldre byracka var iväg för att hämta min lillebror på hans skola och som vanligt slutar det med att vi har en hel hög med barn runt oss som vill klappa och prata med hunden ifråga. Plötsligt kommer en liten tjej kring åtta-nio år, tittar på hunden och frågar sedan om det är en Schäfer. Min hund är alltså en Dvärgpinscher. Mest troligt kunde hon väl bara namnet på en hundras, ville visa sig duktig och tänkte att det fick bära eller brista. ;) :D

Well, det är ju inte direkt ovanligt inom rasen att hanarna har en del könsbunden aggressivitet i sig. Är dom någorlunda lika dominanta och i samma ålder är det vanligt med slagsmål faktiskt.

Jag har en ovanligt snäll och trevlig hane av rasen, om än mycket dominant. Han fungerar ihop med alla hundar, så länge dom inte försöker dominera honom. Och ger dom sig inte då, när han ska visa att han bestämmer - då kan man nog kalla det slagsmål på liv och död.

Så dumförklara inte folk hur som helst ;)

"Va? ÄR det en doberman? Den är ju så snäll? Ah, just det det är ju dom där dobermanen med öron som står upp som är farliga!"

Inlägg nummer 6 är ingen dumförklaring på människor. Utan det handlade mer om att folk tror att hanhundar slåss om dom möter varandra.

Haha, nu kom jag på en kommentar jag fått om en av mina första kaniner - en stor svart hona. Min kompis mamma utbrast första gången hon såg den: "Åh, jag visste inte att ni hade skaffat en labradorvalp?! :love:"

Fast inte helt taget ur luften... Våra pudeltikar som varit jämngamla har inte varit roliga att tas med... Det har slutat med riktigt tråkigt blodvite... Det har inte bara varit någon enstaka hund utan det är olika hundar och kombinationer genom åren. Jag tar inte för givet att det går med jämngamla hundar utan man får kolla på fall till fall hur det fungerar.

- Har du två rottweilers?
- Nej.
- Jaaa nu ser jag att det ena är en doberman.

Jag hade två Labradorer.

Haha!
Det där med rasfrågor har jag också varit med om massa gånger.

Värst var nog när jag hade min förra New foundland med utanför någon affär nån gång, och en man kommer fram och säger "Gud, vilken vacker Grand Danojs du har!"
"Tack, visst är han fin, fast det är en New Foundland"
"Nähä du, jag vet minsann hur new foundlands ser ut, dom är långhåriga. Din är helt klart en Grand Danojs."
"Njäe, han är klippt och det är en njuffe"
"Nej, det är en grand danojs säger jag ju!"
"Okej."

När jag är ute och miljötränar Grönisvalpen kommer väldigt många fram och frågar hur många raser det är i honom egentligen, för han måste väl vara en riktig gatukorsning?!
"Njääee, sist jag kollade var det bara en ras i honom"

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros