Rockard modell Globus el. liknande

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rockard modell Globus el. liknande

cb3.gif

ÄR ÄR DEN JU!!!!!!:bump: "Min vagn"......suck! Fast min ska bli svart med röda detaljer! :rofl:

Den ser verkligen jätte fin ut! Jag blir så avundsjuk på dig *vill oxå ha ny vagn* ;) Och priset var ju hur bra som helst :banana:

Jensas vagnar är precis lika klena.

Har du ens sett någon vagn från Jensa på riktigt? Min vagn (till en maxad C-ponny) har minst lika grova rör som tex tidaholm och Drive Out. Den tål tom sparkar utan att gå sönder, Anton har provat, flera gånger...

Ja jag tävlar med min o det går alldeles utmärkt! Har fått flera 8 på presentationen!

JNHOCQGQQOINP4.jpg

Det är klart att det kan hända saker ändå (som jag berättade i ett tidigare inlägg) men det är väldigt stor skillnad på hur en bra och en dålig vagn klarar en krasch. Det är en farlig sport, det är otroligt naivt att tro något annat, men med ordentlig utrustning så kan man skydda sig och hästen någorlunda iaf.

aa verklingen en farlig sport ja. Men nu ska jag upp till min mödarmasikn och ponnyn. Undra om vi kommer klara oss idag med. Hmm.... ?? får se om jag lever sen.

Ja det har jag, och jag tycker dom är klena, speciellt hjulen. En vagn ska klara sparkar utan problem (inte t.o.m.), det vore ju ödestiget om den inte gjorde det. Konstruktionen kanske är något grövre än globus, men för min smak är det hugget som stucket. *Smaken är som baken*

Den ser verkligen jätte fin ut! Jag blir så avundsjuk på dig *vill oxå ha ny vagn* ;) Och priset var ju hur bra som helst :banana:

Men du har ju ingen egen häst? Vad ska du då med en ny vagn till? Och det är klart att priset är bra om man slipper betala det själv. Tycker det är konstigt att du sitter och rekommenderar snordyr utrustning när du själv inte äger en häst (och därmed förutsätter jag att du inte pungat upp med några 15-30.000 för en vagn själv). :smirk:

Madic, jag har massor med bilder på min Globus. Jag kan PM:a dig adressen till mitt webbalbum om du vill.

Kan inte du också lägga up en bild på din globus :D ?

Men du måste erkäna det är kul att dröma om fina vagnar :love:!

Mvh
Emma

Nej, drömmer faktiskt aldrig om fina vagnar :) Jag är nöjd med min Globus och mitt nästa inköp kommer att bli en speedcart till shetlandsponny (hoppas den håller, eftersom det är travutrustning så lär den ju gå i sönder direkt vid minsta spark, eller hur Nussikan?). Har en ganska fin sele istället, tycker det är mer intressant än vagnar faktiskt.

Du får strax ett PM.

Ja det har jag, och jag tycker dom är klena, speciellt hjulen. En vagn ska klara sparkar utan problem (inte t.o.m.), det vore ju ödestiget om den inte gjorde det. Konstruktionen kanske är något grövre än globus, men för min smak är det hugget som stucket. *Smaken är som baken*

Men har du sett en som inte är till en shettis? Det är ganska stor skillnad på dom vagnarna o min! Vems vagn var det, det är inte så många som har Jensa vagnar?
Vet några som fick laga sin Troed maratonvagn efter en spark, det tålde inte den vagnen. Så alla vagnar klarar inte sparkar utan problem.

Då vet du hur jag känner mig efter varje tur efter min häst i min ofjädrade rockad som snart har slut på luft i hjulen :angel:. Men jag har fått en väldigt fast bakdel efter att köra i den :rofl:..

Mvh
Emma

Nä men kära nån! :eek: Att du står ut!?! *imponerad*
Antar att din kuse gillar sin vagn i.a.f! :D

Hon älskar sin riktigt fula och förstora vagn :rofl:, De första 5 gångerna var jobbiga, men nu längre har jag nästan aldrig ont :), men mor min skall snart fixa ett stoppat sätte på den :bow:..

Skulle inte tacka nej till en fjädrad rockard, men en ofjädrad är inte så farlig bara man har rejäla hjul med luft i :D ;)!

Mvh
Emma

Håll hårt i pengarna nu :rofl:

Köp en beganad ofjädrad eller fjädrad och stoppa en sits så det blir mjukt :D så duger det fint fint :)

Mvh
Emma

Håll hårt i pengarna nu :rofl:

Köp en beganad ofjädrad eller fjädrad och stoppa en sits så det blir mjukt :D så duger det fint fint :)

Mvh
Emma

Ja, visst borde det duga åt ungarna?!? :angel: de är ju så mjuka och tåliga ändå...! ;) och så kanske de inte "nöter" på vagnen i onödan om den är lite obekväm! :idea: o då spar jag mer! :devil:

Tack för skvallret förresten! :cool: *gillar massor*

Men du har ju ingen egen häst? Vad ska du då med en ny vagn till? Och det är klart att priset är bra om man slipper betala det själv. Tycker det är konstigt att du sitter och rekommenderar snordyr utrustning när du själv inte äger en häst (och därmed förutsätter jag att du inte pungat upp med några 15-30.000 för en vagn själv). :smirk:

Nä, vaddå?!? :eek: Har inte Nussikan någon egen häst??? :confused: Men hon skriver ju om "sina hästar"...? Och att "hennes vagnar"... och "hennes selar"... ? :idea:Du driver med mig! :rofl:

Hur hårt kör hon? Jag kör nästan lätt maraton i galopp och så på åkrarna i min ofjädrade och det är inte så farligt om man har en dyna och ryggstöd!

Kan knappt vänta tills min rockard får sin tjocka dyna :love: !

Mvh
Emma

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka