Rockard modell Globus el. liknande

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rockard modell Globus el. liknande

Hur hårt kör hon? Jag kör nästan lätt maraton i galopp och så på åkrarna i min ofjädrade och det är inte så farligt om man har en dyna och ryggstöd!

Kan kanppt vänta tills min rockard får sin tjocka dyna :love: !

Mvh
Emma

Nä, förstår att du längtar efter dynan! :D
Lisa är en försiktig liten flicka o planerar att börja sin egna körning på ridbanan för att sedan fortsätta på grusvägarna när hon känner sig säker.
Hon är en duktig kusk, men behöver hjälp med att ta fram vagn o spänna för med det vi har hemma idag.

Om jag gör :love:, just nu sitter jag på en plywood skiva :smirk:!

Köp henne en billig och beganad. En ofjädrad renoverings objekt brukar ligga på 1500 kr. Sätt ditt en svägel och en tjock dyna på 10-15 cm. Så kan hon hade den lång tid fråmot.

Då kan hon spara till en riktig vagn samtidigt så har hon en ganska bekväm vagn :)

Mvh
Emma

Men du har ju ingen egen häst? Vad ska du då med en ny vagn till? Och det är klart att priset är bra om man slipper betala det själv. Tycker det är konstigt att du sitter och rekommenderar snordyr utrustning när du själv inte äger en häst (och därmed förutsätter jag att du inte pungat upp med några 15-30.000 för en vagn själv). :smirk:

Jag har haft sammanlagt 22 egna hästar så det har blivit ett antal vagnar och ett antal 1000-lappar. Jag har ingen egen häst för tillfället nej, men jag ska köpa igen så snart jag får möjlighet. Vad har detta med tråden att göra förresten? Sluta smirka och vara bitter och bry dig om dina egna problem ist för att lägga dig i mina.

Men har du sett en som inte är till en shettis? Det är ganska stor skillnad på dom vagnarna o min! Vems vagn var det, det är inte så många som har Jensa vagnar?
Vet några som fick laga sin Troed maratonvagn efter en spark, det tålde inte den vagnen. Så alla vagnar klarar inte sparkar utan problem.

Nej det har jag inte gjort, dom jag har sett har vart till shettis, så dom större modellerna vet jag inte hur dom är, men jag antog att det var som med andra tillverkare att det är samma vagn bara i större format, men det kanske inte är så? En av vagnarna såg jag på en utställning, den andra ägde en tjej som var på samma träning som jag, har ingen aning om vad hon hette.

Nä, vaddå?!? :eek: Har inte Nussikan någon egen häst??? :confused: Men hon skriver ju om "sina hästar"...? Och att "hennes vagnar"... och "hennes selar"... ? :idea:Du driver med mig! :rofl:

Dom bilder på vagnar och selar jag lagt upp här har jag aldrig skrivit mina om, du får nog läsa igen. Den enda häst jag skriver som "min" är den jag rider nu, han har jag som min och det blir besvärligt att skriva "hästen jag rider fast inte äger" varje gång jag ska berätta något. Jag skriver ofta om mina hästar, selar och vagnar men då pratar jag om de jag ägt förr. Jag har nog förklarat detta 500 gånger nu tror jag, undrar när det ska gå in och när folk ska börja bry sig om vad man har för kunskap istället för hur många hästar man äger...

Här kommer en liten halv bild på underbars Globus.

14477642.jpg

Mvh
Emma

Tack så mycket Emma :bump:

Ja vad tycker ni är vagnen för liten? För smal ??

Nä, vaddå?!? :eek: Har inte Nussikan någon egen häst??? :confused: Men hon skriver ju om "sina hästar"...? Och att "hennes vagnar"... och "hennes selar"... ? :idea:Du driver med mig! :rofl:
Jupp, så är det. Möe skall man höra innan öronen ramlar av.

Jag har haft sammanlagt 22 egna hästar så det har blivit ett antal vagnar och ett antal 1000-lappar. Jag har ingen egen häst för tillfället nej, men jag ska köpa igen så snart jag får möjlighet. Vad har detta med tråden att göra förresten? Sluta smirka och vara bitter och bry dig om dina egna problem ist för att lägga dig i mina.
Jag tror inte att hon ens visste att det var ett problem för dig att vara utan häst. Men oj vad hästar och vagnar du har hunnit med. Gör som alla rekomenderar här inne. Köp en bra från början vetja.

Men du har ju ingen egen häst? Vad ska du då med en ny vagn till? Och det är klart att priset är bra om man slipper betala det själv. Tycker det är konstigt att du sitter och rekommenderar snordyr utrustning när du själv inte äger en häst (och därmed förutsätter jag att du inte pungat upp med några 15-30.000 för en vagn själv). :smirk:
:rofl::rofl::rofl::rofl:

Dom bilder på vagnar och selar jag lagt upp här har jag aldrig skrivit mina om, du får nog läsa igen. Den enda häst jag skriver som "min" är den jag rider nu, han har jag som min och det blir besvärligt att skriva "hästen jag rider fast inte äger" varje gång jag ska berätta något. Jag skriver ofta om mina hästar, selar och vagnar men då pratar jag om de jag ägt förr. Jag har nog förklarat detta 500 gånger nu tror jag, undrar när det ska gå in och när folk ska börja bry sig om vad man har för kunskap istället för hur många hästar man äger...
Men du får faktiskt ursäkta Nussikan. Men med sådanna här inlägg så tar ingen dig som seriös. Så är det bara.
Det begriper du ju själv då du skriver att du har förklarat dig 500 ggr. Ingen verkar ju läsa dina inlägga så särskilt noga då. Eller?

Jag tror inte att hon ens visste att det var ett problem för dig att vara utan häst. Men oj vad hästar och vagnar du har hunnit med. Gör som alla rekomenderar här inne. Köp en bra från början vetja.

Det är klart det är, det har hänt saker dom senaste åren som gör att jag inte har möjlighet att ha häst för tillfället, men mina personliga problem har ingen här med att göra. Det vet du redan, eftersom du redan har frågat ut mig om detta, är det mer du vill veta om mitt liv som inte heller har gått in? Jag har haft flera bra vagnar, men dom såldes ihop med hästarna.

Men du får faktiskt ursäkta Nussikan. Men med sådanna här inlägg så tar ingen dig som seriös. Så är det bara.
Det begriper du ju själv då du skriver att du har förklarat dig 500 ggr. Ingen verkar ju läsa dina inlägga så särskilt noga då. Eller?

Och så var gamla Åke igång igen då... Jag orkar inte ens engagera mig i att svara dig, enligt mig har du ingen som helst kunskap att komma med och därför intresserar det inte mig att diskutera med dig. Så våran diskusion slutar här.

Senast ändrad:

Ha ha ha...jag skrattar så läppen spricker när jag läser här :rofl::rofl::rofl:

Dagis varvat med syjunta! :rofl::rofl::rofl:

Ja jag skrattade oxå bara åt det i början, men efter tillräckligt många påhopp och folk som gottar sig i andras olycka så blir man jävligt förbannad och då är det svårt att hålla käft. Man säger ju att den enda sanna glädjen är skadeglädje och det stämmer verkligen på vissa här.

Aha! :idea: Nä, det har jag helt missat! Visst vet jag att du groomar men jag trodde att du hade ett helt koppel egna fjordingar oxå! :)

Haha, nä men jag har haft :) Just nu groomar jag och hjälper Karin med hennes hästar för att kunna syssla med det jag älskar fast jag inte har möjlighet att ha egna. Jag och sambon har letat gård nu i över ett år och när vi väl hittat någon så ska den invaderas av små gulingar ;) Jag blev erbjuden att köpa en 3-årig vallack med tillhörande maratonvagn för 45 000:- ( :eek: ) häromdan och då var det nästan så jag miste förståndet och slog till, men efter att ha haft häst inhyst i andras stall tidigare så har jag lovat mig själv att inte köpa något förrän jag kan ha det hemma :)

Senast ändrad:

Dom bilder på vagnar och selar jag lagt upp här har jag aldrig skrivit mina om, du får nog läsa igen.

"Vi har en mindre hästbus med bodel och plats för två hästar, efter den har vi ett släp med båda vagnarna på."

"Till unghästarna vid inkörning (och ibland på lättklasstävlingar) har vi en maratongigg och finnsele med silettdäckel."

"Vid finkörning och när vi tränar/tävlar dressyr har vi en fingigg med fin(coller)sele, har tyvärr ingen bild förspänt."

"Så här sitter våran baksele."

"Här är jag och min "gubbe" (bild på en fjording) "

:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka