Rockard modell Globus el. liknande

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rockard modell Globus el. liknande

Ja, för att komma tillbaks till "pudelns kärna"!:rofl:
Har du blivit något "klokare"??? Fått något svar från Torparängar´n än? :confused: Det är ju inte utan att man är lite nyfiken på vad det blir i slut ändan!:)

Ja, alltså det vi kör med. Jag har som sagt inte någonstans skrivit att jag äger det. Hur dum tror du att jag är? Hon som jag kör och rider hos och som äger hästarna läser här även hon, tror du hon hade låtit mig göra så? Fattar inte att folk inte har några egna liv att bry sig om...

Som jag skrev innan så skriver jag "min gubbe" om honom, för han är som min, stör det dig så är det din huvudvärk, varken jag eller hon som äger honom bryr sig så varför gör du?

En till som vars enda glädje verkar vara skadeglädje. Fy fan va låga folk är här inne ibland, eller rättare sagt rent elaka. Om du hade blivit tvungen att sälja dina hästar och vagnar, hade du tyckt att det var roligt att någon skrattade åt dig då? Eller påstod att man var oseriös bara för att man inte äger en häst? Händer det dig och din häst något så ska jag lova att inte skratta åt dig iaf, eller någon annan som kommer med spydiga kommentarer åt dig, du kanske kan tänka dig att göra detsamma för mig?

Du måste väl ändå förstå att folk tror att det är din häst och dina saker när du skriver så?

Nej det har jag inte gjort, dom jag har sett har vart till shettis, så dom större modellerna vet jag inte hur dom är, men jag antog att det var som med andra tillverkare att det är samma vagn bara i större format, men det kanske inte är så? En av vagnarna såg jag på en utställning, den andra ägde en tjej som var på samma träning som jag, har ingen aning om vad hon hette.

Nej så är det inte. Min är grövre o har bättre däck.

Skratta inte åt att du fick sälja din hästar eller vagnar. Jag skatta åt att du jämt säger att man ska köpa vetiga saker från början så har du inte gjort det själv.

Händer det dig och din häst något så ska jag lova att inte skratta åt dig iaf, eller någon annan som kommer med spydiga kommentarer åt dig, du kanske kan tänka dig att göra detsamma för mig?

Okej förlåt det va taskigt av mig att skatta. Men jag skratta inte åt att du fick sälja din hästar. Skulle inte tycka det va roligt för något även om jag inte hade gillat den personen.

Men dom flesta här inne vet att det inte är det, hur tycker du att jag ska skriva då? Ska jag lägga till "selen som hon har som äger hästen jag kör" framför varje mening när jag ska berätta något? Vad folk tror eller inte tror är faktiskt inte mitt problem. Oftast så är det ju inte det som är poängen i ett inlägg utan man vill bara dela med sig av erfarenhet och då har det väl mindre betydelse vem som äger hästen/selen/vagnen? Men nu vet du ju hur det ligger till så du kanske kan släppa det?

Skratta inte åt att du fick sälja din hästar eller vagnar. Jag skatta åt att du jämt säger att man ska köpa vetiga saker från början så har du inte gjort det själv.

Vad vet du om vad jag har köpt? Bara för att jag sålde vagnarna samtidigt som hästarna så betyder väl inte det att det var dåliga vagnar? Men du kanske vet mer om mitt liv och mina inköp än jag?

"Vi har en mindre hästbus med bodel och plats för två hästar, efter den har vi ett släp med båda vagnarna på."

"Till unghästarna vid inkörning (och ibland på lättklasstävlingar) har vi en maratongigg och finnsele med silettdäckel."

"Vid finkörning och när vi tränar/tävlar dressyr har vi en fingigg med fin(coller)sele, har tyvärr ingen bild förspänt."

"Så här sitter våran baksele."

"Här är jag och min "gubbe" (bild på en fjording) "

:confused:
Det är verkligen tur att vi har någon som kan roa oss så till den milda grad på detta annars så trista och stela forum.

Det är klart det är, det har hänt saker dom senaste åren som gör att jag inte har möjlighet att ha häst för tillfället, men mina personliga problem har ingen här med att göra. Det vet du redan, eftersom du redan har frågat ut mig om detta, är det mer du vill veta om mitt liv som inte heller har gått in? Jag har haft flera bra vagnar, men dom såldes ihop med hästarna.

Jag har inte en susning om att DU har personliga problem. Och jag bryr mig faktiskt inte. Sedan så stämmer det verkligen INTE med det du skriver. Du påstår gång på gång att du och Karin är såååå bra vänner. Ändå så vill du inte ställa en häst hoss henne som du flera gånger mer eller mindre kallar för DIN mentor. Det finns lixom ingen logik i detta Nussikan.:confused:

Till TS. Ta och köp den vagnen som du tycker bäst om. Skulle ni inte trivas med den så kan ni ju alltid byta. Jag vet fler som är nöjda med den. Två vuxna får plats i den. Din dotter kommer garanterat att ha gott om plats. :banana:

*knapplån*

Ni är verkligen lika goda kålsupare allihop.:rofl:
Det är klagas på billig utrustning som är bevisat dålig, inte
billig utrustning för att den är just billig. Fyndar du så fyndar du, bra för dig liksom! Det är inte märket på sele och vagnen utan hur de fungerar till sitt syfte som är det viktiga.

I denna tråd kommer varningar fram från kunnigt folk.
Jag förstår ditt problem, att inte dottern ska behöva lägga ut
hur mycket som helst etc. Personligen skulle jag ta varningarna
på allvar och söka vidare.

Sen tycker jag alltid att det varit helt uppenbart att hästen/arna inte är Nussikans... T.ex hon skriver jämt vi. Om det vore min häst skulle jag då skriva min.

Ja, för att komma tillbaks till "pudelns kärna"!:rofl:
Har du blivit något "klokare"??? Fått något svar från Torparängar´n än? :confused: Det är ju inte utan att man är lite nyfiken på vad det blir i slut ändan!:)

*Phu* Ja, det har spårat ur lite... eller hur? :(
Nej, inget svar från T än, väntar på att din vagn ska komma hem för då ska jag åka och titta på den! :) Tydligen är även en för B-ponny beställd så då kan jag känna på både vikt och kvalité! :D
Har även kontakt med ytterligare en importör som väntar hem leverans vilken dag som hellst, så dit ska jag oxå åka och bända med skacklarna! :D
Globus är dock inte ute ur mitt tänkbara sortiment än... :eek: men klokare, visst är jag det! Man lär sig faktiskt en väldig massa här, även om man inte kan hålla med alla i allt. Precis som vi alla häst- likväl som hundmänniskor har vårat eget speciella ,och självklart helt perfekta ;), sätt att ha djur på så är det samma med hur man kör! Ja, det finns ju ultralätta travsulkies och travselar... och det finns tunga, robusta lokselar med kätting och grova träskackler... och det finns en stor "gråzoon" därimellan!

Kollade på sidan du länkade till (tack förresten! :)) men jag tycker inte att den ser robustare ut än den i affären... hjulen ser t.o.m. klenare ut! Det kanske finns flera olika modeller av Globusrockarden...?

Har inte läst hela tråden men.. den rockarden på www.jaboruder.se ÄR stabil och bra. Hjulen är inget jag oroar mig för och den passar helt klart för en B-ponny.
Vill också tipsa om deras lilla fyrhjuliga vagn (använder den själv och är bara sååå nöjd) . Den är lätt att flytta på väger 50-60 kilo bara. Mycket trevlig och den finns med större skacklar också har jag för mig. Annars kan de nog ordna fram det.

Jag har inte en susning om att DU har personliga problem. Och jag bryr mig faktiskt inte. Sedan så stämmer det verkligen INTE med det du skriver. Du påstår gång på gång att du och Karin är såååå bra vänner. Ändå så vill du inte ställa en häst hoss henne som du flera gånger mer eller mindre kallar för DIN mentor. Det finns lixom ingen logik i detta Nussikan.:confused:

Då måste du ha jävligt dåligt minne eftersom jag redan förklarat detta för dig en gång. Men det är väl antagligen så att du frågar och påstår massa saker bara för att skapa irritation, och sen lyssnar du inte på vad du får förklarat för dig. Är det så att du inte bryr dig så tycker jag att du ska sluta fråga och lägga dig i vad jag gör och inte gör.

Ja vi är goda vänner, men det har aldrig slagit dig att hon kanske inte har plats för en till i stallet? Sen bor jag 2,5 mil ifrån henne så även om hon hade plats så är jag inte säker på att jag skulle vilja pendla 5 mil om dan till hästen, ska jag ha häst vill jag ha den hemma, stör det beslutet dig också? Något mer du inte bryr dig om som du vill veta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka