ridsports avels extra

F

fnorr

Är det ngn av er som hunnit kolla i den? Sett boxarna hos den holländare som vann en klass i Zangersheide? Det var bland det vidrigaste jag sett, ser ut som burar.......:eek:

Sv: ridsports avels extra

bild!!

är det typ som nät? isf är det en säkerhetsgrej, vi blev erbjudna att testa det från bruksbalken. hela insidan på boxen är klätt i ett stålnät. så att hästarna inte ska kunne sparka igenom väggen!

jag såg det :crazy:
det var nog det värsta jag sett på länge, men, dem vill väl lägga pengarna på annat istället för att slå upp vettiga boxar ;)

Ruffigt är det, men vidrigt? Hästarna struntar säkert i att dom inte står i tjusiga stallet med marmorgolv och väggar á 1000:-/m2.
Hästen på bilden kan ju trä ut skallen utan begränsning i höjdled, vilket den säkert uppskattar framför våra vanliga boxdörrar.

Det vidriga tycker jag ligger i att man alls har hästar instängda, oavsett hur cellerna ser ut.

LIA

Va! Har avelsextra kommit idag?? Och jag som inte tog in posten innan jag åkte till jobbet. Faaaaaaasen! :mad:

aha. kan inte någon scanna in en bild?
jag vill ju också se detta hemska bur..

Ruffigt är det, men vidrigt? Hästarna struntar säkert i att dom inte står i tjusiga stallet med marmorgolv och väggar á 1000:-/m2.
Hästen på bilden kan ju trä ut skallen utan begränsning i höjdled, vilket den säkert uppskattar framför våra vanliga boxdörrar.

Det vidriga tycker jag ligger i att man alls har hästar instängda, oavsett hur cellerna ser ut.

LIA

Tycker inte heller att det såg så hemskt ut faktiskt. Tycker det är betydligt värre med våra "instängda" boxar som man ser på de föesta större anläggningar :crazy:

Visst var det fult och ruffigt och inget stall man tänker sig att det står tävlingshästar av världsklass i. Men SÅ hemskt var det inte. Finns ju liknande koncept men inte lika nedgångna som ingen reagerar på.

Fast det skulle vara intressant att veta takhöjden!!

Det är ju bara en omålad och inte så flashig variant på den här modellen av stall:
losdrift_boxrad.jpg

Jag funderar själv på att använda den typen av inredning när vi gör om häststallet i sommar.

Det är ju så kallade ätfronter på boxarna. Vilket gör att man kan fodra med grovfodret i gången utan för boxen. Det gör att det blir enkelt att fodra många hästar och hästarna kan dels inte trampa i det och dels får de äta i rätt höjd d v s markhöjd. Jag ska själv har sådana i mitt nya stall.

Nu har inte jag läst avelsextra men om det är den här typen av boxväggar ser jag flera fördelar med dem.

file.php

Dessa finns på Hallands djursjukhus och det blir väldigt luftigt i boxen. Dessutom är det lätt för personalen att se hur hästarna beter sig och om de ligger ner utan att gå in i boxen. Jag skulle kunna tänka mig att ha dem i ett vanligt stall också, just pga att det blir så ljust och luftigt.

Jag har sett att både Fremtiden och Dan Egtved har den typen av inredningar, har du fått några prisuppgifter?

Jag gillar verkligen dem, men dom i tidningen hade tak, såg ut som burar va ruffiga

Det är ju bara en omålad och inte så flashig variant på den här modellen av stall:
losdrift_boxrad.jpg

Jag funderar själv på att använda den typen av inredning när vi gör om häststallet i sommar.

Ser himla smart ut. Fast kräver en extra bred gång?

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 860
Senast: Hedinn
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 741
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar
  • Motionscykel?