L
LiselotteA
Sv: rida med "mkt ben"..
Hej!
Nyfiken bara... finns det någon anledning att du hela tiden skriver tyska tränare istället för tränare?
Ha en bra dag!
Jag tycker det är väldigt olika, för mig kan en häst som behöver mkt ben vara på två olika sätt om någon beskriver för mig. 1. Har blivit riden av någon som sitter och klämmer vilket gör att dte inte går fram av sig själv utan måste klämmas fram med mycket ben, för mig väldigt fel! 2. En del stora hästar behöver man ibland sätta emot med lite styrka för att sen slappna av själv, det är hästar som behöver ''mkt ben''
Mitt rid system är att hästen ska gå fram själv. Små hjälper och använder bara styrka när det verkligen behövs i nån sekund för att sen ge hästen spelrum till att jobba själv. Det viktigaste är ändån att man är snabb i hjälperna, snabb på att ge efter så man inte sitter och tjuvhåller eller klämmer hela tiden.
Min tyska tränare sa att det är människorna som gör hästarna lata för att vi sitter o tjuvhåller och knipper.
Hej!
Nyfiken bara... finns det någon anledning att du hela tiden skriver tyska tränare istället för tränare?
Ha en bra dag!