Rida lätt på islandshäst

Sv: Rida lätt på islandshäst

Håller helt med!
Dock kan jag tycka att islandshästarna ofta har en bättre form än dressyrhästarna.. Men då är ju jag en riktigt inbiten islandshästnörd ;)

vad är då dressyrRYTTARE... jag har ingen ridbana så när jag rider i skogen är det ibland dressyr och ibland bus.. sen behöver jag iofs inte rida lätt för min häst travar inte:rofl:

KL.

Jag rider inte lätt för jag inte jag få till det på ett bra sätt, så det är bättre att jag sitter.. :)

Saga brukar nån sort tralloptölt när hon är riktigt pigg och får busa loss, ibland med inslag av seriebockar och flygande pass...

haha! alltså galett är när man rider lätt i galopp... prova, de är skitkul! ;) (kanske heter galätt)

Hoho, jaha :) Får göra det på min vita när hon kommer tillbaka, misstänker att min röda har lite väl, hrm, dålig galopp för att det ska vara möjligt :D

KL
Då kollar jag om man kan kapa nån fler sträng där det är bråk och vända den till bara skoj:idea:

Och en genomsnittlig islandshäst kan hinna med alla de här varianterna på en långsida...:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 283
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama