Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle påstå att en kortsida kan vara nog
antar att man ska vara glad om ens häst INTE kan göra detta...
kl..
Ja rida lätt i galopp är svårt haha=) men jag brukar träna balansen genom att rida lätt barbacka.DET är supersvårt tycker jag!
Menar du att jag inte kan känna skillnad på galopp och trav ?
Ånej, det menar jag inte. Däremot finns det som som tydligen inte förstår skillnaden på grisepass och trav.
Jag har gjort det ett par gånger på lektion, började med att sitta tvåsteg och rida lägg på det tredje i trav och andra liknade variationer och sedan skulle vi rida lätt i galoppen, jag lättade på sätet och sadlen kom upp i rumpan på mig med jämna mellanrum och fick beröm för min insats, vet e katten om det var så bra egentligen.
Jag ser inte riktigt hur lättridning i traven barbacka hjälper till att träna balansen, det verkar mest jobbigt och obekvämt för hästen. jag kan däremot rekommendera trav barbacka i snö, ju jupare dess bättre, galopp funkar också. Mest tycker jag att det ger träning på att följa med och vara lagom avslappnad på rätt vis. Jag mest bara sitter när jag är barbacka, försöker jag knipa mig fast blir det bara obalans.
Hästen min är snäll och förlåtande men kan vara väl pigg särskillt i sällskap. Det är en speciall känsla att sätta av i 120 upp för galoppbacken från stillastående. Ett litet Yhiha på vägen och det går undan.
Hästen min är snäll och förlåtande men kan vara väl pigg särskillt i sällskap. Det är en speciall känsla att sätta av i 120 upp för galoppbacken från stillastående. Ett litet Yhiha på vägen och det går undan.
Ja om det hade varit en nybörjare, men en person som avstår från att rida lektion därför att de anser att de kan tillräckligt då bör man också känna skillnad på trav och grisepass. Så vad kan vi lära oss av det, ja ödmjukheten ligger ju inte på topp hos en sån person som dessutom bevisar att kunskapen är låg när takt inte på långa håll kan skönjas.