Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte direkt vid Hyde Park, men kolla in The Harwood Arms. Supergod mat och avslappnad stämning, tror de har fokus på vilt men finns även annat att välja på, bland annat en vegetarisk meny. Det är en gastropub med en Michelin-stjärna men priserna är överkomliga och det känns väldigt opretentiöst.

Tack för tipset. Det såg bra ut på hemsidan. Ska höra med mitt resesällskap imorgon :)
 
Har nån rest till patagonien? Hur länge? Vandring?
Vi försöker hitta framtidsplaner som bara involverar mig och sambon.
 
Nää, nu börjar det bli dags att förverkliga Bali, Maldiverna eller Filippinerna. Har dock ingen som vill åka med, och jag tror att jag skulle vilja veta i förväg vart jag kan möta andra ensamresande personer. Vet ni om det finns något bra forum eller grupp på Facebook för detta? Min tanke är att få njuta av klimat, natur och sociala interaktioner. Vart bör jag åka?
 
Nää, nu börjar det bli dags att förverkliga Bali, Maldiverna eller Filippinerna. Har dock ingen som vill åka med, och jag tror att jag skulle vilja veta i förväg vart jag kan möta andra ensamresande personer. Vet ni om det finns något bra forum eller grupp på Facebook för detta? Min tanke är att få njuta av klimat, natur och sociala interaktioner. Vart bör jag åka?

Girls Love Travel. Googla det ;)

Jag har vart på Bali 4 ggr.
Utkanten av Ubud samt Canggu är mina favoriter.
Ett dagsbesök i Seminyak/Kuta och sen vill du aldrig mer spendera tid där. Se upp för ficktjuvar och väskryckningar där.

Men så fort du kommer ifrån "stan" är folk supervänliga och roliga och hjälpsamma! Vänner hittar du lättast om du bor på hostel.

Jag reser alltid solo och träffar nya vänner varje gång!
 
Nää, nu börjar det bli dags att förverkliga Bali, Maldiverna eller Filippinerna. Har dock ingen som vill åka med, och jag tror att jag skulle vilja veta i förväg vart jag kan möta andra ensamresande personer. Vet ni om det finns något bra forum eller grupp på Facebook för detta? Min tanke är att få njuta av klimat, natur och sociala interaktioner. Vart bör jag åka?

Jag skulle köra på hostel boende, ofta många andra som reser ensamma man kan organisera grejer med :)
 
Girls Love Travel. Googla det ;)

Jag har vart på Bali 4 ggr.
Utkanten av Ubud samt Canggu är mina favoriter.
Ett dagsbesök i Seminyak/Kuta och sen vill du aldrig mer spendera tid där. Se upp för ficktjuvar och väskryckningar där.

Men så fort du kommer ifrån "stan" är folk supervänliga och roliga och hjälpsamma! Vänner hittar du lättast om du bor på hostel.

Jag reser alltid solo och träffar nya vänner varje gång!

Ok! Googlar! Fick precis veta att en bekant åker till Boracay på Filippinerna i början av januari. Ska googla det också. Jag vill gärna bo lite finare än hostel, men har å andra sidan aldrig bott på hostel så jag vet inte ens hur det är. Tanken är 2-3 veckor.
 
Nästa sommar tänkte jag hyra hus i Kroatien ett par veckor. Kusten är lång. Vart ska man bo?
Jag har bara varit i södra Kroatien, alltså från Dubrovnik och nedåt. Jag gillade byn Cavtat, liten, vid havet, buss och båt till Dubrovnik. Då slipper man Dubrovniks hets varje dag (jag stod ut 3-4 timmar i Dubrovnik). Jag gillade också den delen för det var lätt att ta sig till andra ställen och andra länder med buss. Montenegro är fantastiskt och Bosnien likaså.

Jag skulle till och med kunna tänka mig att övertala dig att titta på något av den länderna istället för Kroatien Vill du bo nära havet är det svårt i Bosnien men Montenegro har fin kust.
 
Jag har bara varit i södra Kroatien, alltså från Dubrovnik och nedåt. Jag gillade byn Cavtat, liten, vid havet, buss och båt till Dubrovnik. Då slipper man Dubrovniks hets varje dag (jag stod ut 3-4 timmar i Dubrovnik). Jag gillade också den delen för det var lätt att ta sig till andra ställen och andra länder med buss. Montenegro är fantastiskt och Bosnien likaså.

Jag skulle till och med kunna tänka mig att övertala dig att titta på något av den länderna istället för Kroatien Vill du bo nära havet är det svårt i Bosnien men Montenegro har fin kust.

Vi tänker ju hyra ett hus just för att inte flänga runt så mycket till andra ställen. Fokus kommer att vara på sol, bad och mat. Alltså gäller det att hitta en bra plats med nära till bra bad och i varje fall en handfull habila restauranger.

Det där är kanske dagens understatement med att det är svårt att bo nära kusten i Bosnien. Bosniens kust är ju inte regionens längsta. Men jag håller med om att Bosnien är fint. Jag körde bergsvägen från Banja Luka till Sarajevo bara häromveckan.
 
Tror du men lite kust har de

Jag vet som sagt inget norr om Dubrovnik. Men cavat gillade jag. Sött litet ställe med kanske 10tal restauranger, vackert, man kan vandra om man vill det på lite vandringsleder, fina klippbad. Historia.
Buss och båtkommunikationer. Nära flygplatsen, ca 20 min med bil.
 
Tror du men lite kust har de

Jag vet som sagt inget norr om Dubrovnik. Men cavat gillade jag. Sött litet ställe med kanske 10tal restauranger, vackert, man kan vandra om man vill det på lite vandringsleder, fina klippbad. Historia.
Buss och båtkommunikationer. Nära flygplatsen, ca 20 min med bil.

tVkcKtV_d.jpg


It’s a great coastline. Huge. :D

Som jag minns det har @Hermelin jobbat i Bosnien. Han behöver nog inte tro, han vet nog att det är som han säger: att Bosnien inte har världens längsta kustlinje. ;)
 
Ja vaddå? Det skrev jag ju? Men han kanske kan läsa ironi bättre än du kan. Jag kanske skulle ösa på med smileys.
Men han skrev inte att Bosnien inte har någon kust, bara att den inte är världens längsta. Det innebär ju inte att du behöver tala om att lite kust har de. Det innebär ju samma sak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 689
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp