Sv: Reptiler!

nu svävar jag ut igen, men brukar man testa sig mot allergier när man håller sig med giftiga djur? finns det några kopplingar till andra giftallergier (getingar t ex) eller är varje giftallergi speciell för sin art?

om det inte var för Boan här på forumet så skulle jag inte levat i dag...
.

Vadå, så du satte dig vid buke och la in en fråga: Hej, jag heter Piru och jag har blivit biten av min supergiftiga giftorm, vad ska jag göra tycker ni?

Nej, jag skojar bara, är väldigt glad för att du kom under vård snabbt nog.

nu svävar jag ut igen, men brukar man testa sig mot allergier när man håller sig med giftiga djur? finns det några kopplingar till andra giftallergier (getingar t ex) eller är varje giftallergi speciell för sin art?

nej jag vet då ingen som testat sig. nej det finns vissa enzymer i ex huggorm som man kan återfinna i ex skallerormsgift. Att jag var allergisk förklara dom att jag varit i kontakt under en så lång tid med giftormar att man hela tiden varit lite utsatt för giftet ex , avföring, gift på verktyg o.s.v.

Vadå, så du satte dig vid buke och la in en fråga: Hej, jag heter Piru och jag har blivit biten av min supergiftiga giftorm, vad ska jag göra tycker ni?

Nej, jag skojar bara, är väldigt glad för att du kom under vård snabbt nog.

hahahah nej Boan o jag är mycket goda vänner o hon var med när olyckan skedde. Vi skulle åka o bada efter jag flyttat dom, istället fick hon sitta id sjukhussängen i 4dygn medans jag låg resperator o sov.

Varför ligger den här tråden under "hund"?
Ryser bara jag ser rubriken.. :crazy:

Har aldrig hört nån som testat om den e överkänslig mot gift. Vissa e mer känslig än andra. Sen kan du utveckla allergier av tex bett/stick. Vissa reagerar väldigt starkt andra mindre.
Har man giftorm hemma har man troligen åxå akutcortison åxå.

Aja handen såg inte fin ut.. hoppas att det går bra. Ja har jobbat me atrox åxå;) En vän till mig vatr biten av en i foten.
Hur vart du biten, tailade lr?

och jag som inbillat mig att man blev mindre känslig för det man utsätts mycket för :crazy:. har du kvar ormen?

läs ett par inlägg till så förstår du säkert.

ne, va knappt att jag klarade av å svara från första inlägget pga bilderna..
Men antar att det finns skäl då..
usch, nu ska jag försöka sova utan å drömma om sånna där. :crazy:

och jag som inbillat mig att man blev mindre känslig för det man utsätts mycket för :crazy:. har du kvar ormen?

Nej sålde hela samlingen med skallerorm.

krävs en viss självsäkerhet o mod o plocka med dom annars går det lätt illa o jag tror aldrig jag kommer o ha samma självsäkerhet igen då jag vet hur långt det gick sist + att läkaren sa att jag med största sannolikhet inte överlever ett bett till...

Skulle aldrig taila giftormar det finns ju faktiskt företag som gör bra verktyg åt hobbyn.

jag vart biten vid packning...

Ja giftormar ska behandlas med respekt.. Lätt att bli lite övermodig.. Som ja skrev i ett inlägg tidigare att gaboner e snabba, ja d visste jag men inte hur snabba tills jag fick se det med egna ögon..:crazy:
Bland det läskigaste jag vart med om me giftormar va att flytta en skogstokig glasögon kobra.. Läskigt läskigt.. Men d gick bra..;)

Ja det har du rätt i.. Man får vara lite uppfinningsrik också när man hanterar gift.. Där ja jobbade har vi en rödspottkobra henne tillverkade vi en infångningslåda som gjorde att man säkert kunde rengöra hennes terrarium..;)

Gabonerna kunde ja hålla i svansen på när ja lyfte den me kroken men oftast använde jag två krokar en fram å en bak

*skratt* eller en viss dåraktighet ;).

hahahahah men nu är det slut med dåraktigheterna för min del...
varje gång jag funderar o starta med giftorm igen för jag saknar det o skulle gärna vilja få denna olycka ogjord så man kunde ha haft alla kvar... då kollar jag denna bild bara så går det suget över om gående.
DSC03587.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 308
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: ryujaneiro
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31