N

Nasicornis

Nån mer än jag har som älskar reptiler? Gillar alla djur men har för kärlwk till reptiler, Primater, hundar och fåglar. Har haft turan att få jobba på ett tropikhus i några år men har nu sadlat om och jobbar inom bården istället. Kom på att jobba med som största hobby inte va så smart i längden. Man njuter inte lika mkt av djurens närvaro när man jobbar med det dag ut och dag in.
606px-Bitis-gabonica-rhinoceros-1.jpg

Sv: Reptiler!

detta är ett hundforum inte reptil...

men en tjusig Gabonica. Har du lokalitet på den.

hade lite bitis förut..

Vart visst lite fel.. Trodde att java i forumet Andra djur men av vana hamnade ja på hund :S Hoppas att överseende finns

Ne tog den bara från google.. Aha okej kul;) Jobbade på ett tropikhus förut å där hade vi gaboner.. grymt snygga ormar.. Härligt temperament..

Vilket häftigt mönster/färg det var på den. Är dom sådär korta och tjocka?? :o
och nej, jag kan inget om reptiler :p

JA gaboner e så i kropps formen,, dem kan bli rätt långa men är väldigt breda och tunga i kroppen.. En väldigt stor huggorm e d;)

Haha, har aldrig sett nåt liknande. Men fräsig var den!

Mmm, de dem.. världens längsta gifttänder upp till 5cm långa och mkt potent gift.. Dem ser långsamma ut men hugger å kan röra sig grymt snabbt.. Det är den härligaste orm jag arbetat med:P

hu! den såg farlig ut. jag gillar ormar, men föredrar ogiftiga sorter.

PIRU, hur gick det med akupunkturen?

hu! den såg farlig ut. jag gillar ormar, men föredrar ogiftiga sorter.

PIRU, hur gick det med akupunkturen?

går nog framåt har gjort stormsteg med handen det är helt otroligt hur fort det gått.

Jobbar nu 75% o har inga problem förutom att jag är lite överkänslig o fryser lätt om den.

DSC03639.jpg

från det där för ganska exakt 4mån sen till o må bra tycker jag är helt otroligt...

å fy! det såg inte alls trevligt ut. men skönt att det går framåt. hjälpte akupunkturen eller har det blivit bättre av sig självt? den ormen såg föressten inte heller särskilt snäll ut. ingen som vill lägga in en bild på en snäll orm?

Men hjälp så läskig din hand såg ut! Du hade tur där...

Handen var mitt minsta problem kan jag lova...

höll på o kvävas av allergi chocken jag fick av giftet om det inte var för Boan här på forumet så skulle jag inte levat i dag...
på 20min låg jag i resperator o det var nära att det fick bli träfrack.

å fy! det såg inte alls trevligt ut. men skönt att det går framåt. hjälpte akupunkturen eller har det blivit bättre av sig självt? den ormen såg föressten inte heller särskilt snäll ut. ingen som vill lägga in en bild på en snäll orm?

Den var inte så trevlig heller :devil: den ville inte ha med mig o göra helt enkelt.

det har nog varit en mix av både akupunkturen o självläkning.
men det är massa problem fortfarande med handen men det går åt rätt håll iaf..

jag tror jag ska hålla mig till snokar om jag skaffar orm ;). jag är alldeles för rädd för att dö för att frivilligt utsätta mig för det där!

Och där satte lilljessicah vinet i halsen.:crazy::eek:

Usch! Skönt att höra att det går åt rätt håll iaf!

*torkar tangentord*

jag tror jag ska hålla mig till snokar om jag skaffar orm ;). jag är alldeles för rädd för att dö för att frivilligt utsätta mig för det där!

jag är väl också rädd för o dö trodde väl aldrig i hela mitt liv att det skulle gå så snett. kan ju bara skratta mig jäkligt lycklig att jag hade Boan där o körde mig som en blådåre till sjukan. med ambulans hade jag aldrig hunnit sa dom..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 308
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: ryujaneiro
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31