Rensa "vänner" på facebook?

Jag tar bara bort vänner om de beter sig som riktiga idioter (typ delar rasse-memes, har hänt en gång). Annars avföljer/döljer jag dem i flödet bara. Betraktar facebook som en kontaktbok och man vet aldrig när man får användning för en kontakt. Har inget emot att vara vän med folk jag inte har pratat med på flera år och trots att jag just nu inte är sugen på att dricka kaffe med dem.

Har hänt att jag har kommit på att någon vän "försvunnit", dvs denne har tagit bort mig. Då undrar jag för någon sekund varför, sedan tänker jag att personen gjort en sådan här rensning och så rycker jag på axlarna.
 
Enda gångerna jag stör mig på att ha blivit bortrensad är när personen sen verkar ångra sig och gör en ny vänförfrågan. Why liksom? Då ignorerar jag alltid.
 
Enda gångerna jag stör mig på att ha blivit bortrensad är när personen sen verkar ångra sig och gör en ny vänförfrågan. Why liksom? Då ignorerar jag alltid.
En del verkar ha lite problem med sin offentliga självframställning och avslutar sitt konto med jämna mellanrum för att sedan starta upp det igen efter en tid (har ett par sådana kompisar). Brukar tänka att det rör sig om det när jag får en vänförfrågan från någon jag redan var vän med så att säga.
 
jag hade tydligen rensat lite hårt för en mycket god vän frågade om jag slutat med fb. Jag sa att jag ser inte dina inlägg så jag trodde det var du som rensat. :)
 
En del verkar ha lite problem med sin offentliga självframställning och avslutar sitt konto med jämna mellanrum för att sedan starta upp det igen efter en tid (har ett par sådana kompisar). Brukar tänka att det rör sig om det när jag får en vänförfrågan från någon jag redan var vän med så att säga.
Nä fast då tror jag bara att de dyker upp igen? Det har iaf jag varit med om, någon som pausat kontot är fortfarande vän med en när de drar igång igen.
 
Nä fast då tror jag bara att de dyker upp igen? Det har iaf jag varit med om, någon som pausat kontot är fortfarande vän med en när de drar igång igen.
Det kan nog stämma. Då har det varit att folk har startat upp nya konton (ny mejl, nytt namn).
 
Jag rensar i vänlistan då och då, tycker inte att det är ngn stor sak. Vissa vill jag helt enkelt inte vara FB-vänner med längre. Sen kan det finnas en del som jag vill fortsätta vara vän med på FB men som jag inte vill få upp i flödet, och då ändrar jag bara inställningarna.
Jag resonerar likadant.
 
Jag rensar hejvilt, plus att jag ser till att "Sluta följa ______" direkt jag har blivit vän med någon eftersom jag inte vill ha alla i mitt flöde. Är också RUSKIGT dålig på att svara på vänförfrågningar. Är det ingen jag känner/saknar/vill vara vän med så ligger och skräpar i flera år :angel:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag rensar hejvilt, plus att jag ser till att "Sluta följa ______" direkt jag har blivit vän med någon eftersom jag inte vill ha alla i mitt flöde. Är också RUSKIGT dålig på att svara på vänförfrågningar. Är det ingen jag känner/saknar/vill vara vän med så ligger och skräpar i flera år :angel:

Jag har en som velat bli vän med mig för några månader sen men jag vill inte så den förfrågan får ligga kvar så slipper jag få en ny om jag tar bort den :p
(Vill inte blocka personen utan bara inte vara vän med.)
Andra som har frågat har jag bara tackat nej till. Tex i nån grupp om jag velat köpa/sälja något så har personen skickat en vänförfrågan till mig sen. Fler som råkar ut för det?
Å vissa ser jag samlar på vänner men jag har hellre få som jag vill dela allt jag lägger upp där med än begränsa det för att jag inte vill dela med mig av mitt liv till dom.
 
Jag rensar då och då. Tycker inte det är någon big deal. Om någon blir sur får den väl bli det då, jag vill ju ändå inte va vän med den.

Blockar också ganska friskt, speciellt på instagram. Vissa saker orkar jag bara inte se.
 
Jag rensar då och då. Tycker inte det är någon big deal. Om någon blir sur får den väl bli det då, jag vill ju ändå inte va vän med den.

Blockar också ganska friskt, speciellt på instagram. Vissa saker orkar jag bara inte se.

Hur då blocka på Instagram? Jag ser bara bilder från dem jag valt att följa. Vill jag inte se fler bilder så slutar jag bara att följa.
 
Hur då blocka på Instagram? Jag ser bara bilder från dem jag valt att följa. Vill jag inte se fler bilder så slutar jag bara att följa.

Om man trycker på förstoringsglaset så får man upp bilder som typ instagram tror att man ska gilla. Ibland får jag upp typ, sambons ex, bilder på tjejer i kanske lite för lite kläder och så. Då blockar jag bort det så jag slipper se.
 
Jag har satt några på "begränsad", då ser de bara mitt offentliga material (och jag får inga aviseringar från dem tror jag).
 
Jag rensar i vänlistan då och då, tycker inte att det är ngn stor sak. Vissa vill jag helt enkelt inte vara FB-vänner med längre. Sen kan det finnas en del som jag vill fortsätta vara vän med på FB men som jag inte vill få upp i flödet, och då ändrar jag bara inställningarna.
Jag gör likadant. En del har jag enbart som vänner eftersom vi är med i samma föreningar och ett par jag inte riktigt har hjärta att ta bort helt även om jag vill slippa ser deras inlägg så dem döljer jag bara.
 
Det som förvånar mig med Facebook är att en del inte verkar begripa att andra ser vad de "gillar". Vill man verkligen att alla i ens bouleklubb ska se att man gillar extremt lättklädda unga tjejer?

Eller rasistisk smörja :cautious:. Lyckligtvis är det bara en person i bekantskapskretsen som gjort det. Hon delade även några sådana grejer vilket jag bemötte med argument och statistik. Jag har numera valt att inte se hennes uppdateringar.
 

Liknande trådar

Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 156
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 751
Senast: Angel
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 619
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 963
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp