YorkWann
Trådstartare
På skoj bara,
Vad hade ni rekommenderat för ras och varför.
Den ska användas till träning ev tävling bruksspår och viltspår.
Lättskött päls. (Ingen trimning eller klippning!)
Den ska vara vara fysisk, orka med långa turer i skidspåret eller i stallet.
Den får gärna gilla människor och vara social, då den skulle vara med på jobbet ganska mkt, samtidigt som vi bor lite ensligt så den får gärna hojta till om det skulle dyka upp någon.
Hmm det jag kommer på nu...
Jo, en petitessgrej med, hunden skulle vara med på jobbet och vi har två hundrädda där, alltså de är rädda för "faliga" hundar såsom schäfer, rottis, amstaff och liknande. Skulle jag skaffa en sådan är chansen ganska stor att de inte får vara med på jobbet, så en till grej i listan skulle väl vara då att den ser "söt" ut
(golden, cocker, setter ect...)
Vad hade ni rekommenderat för ras och varför.
Den ska användas till träning ev tävling bruksspår och viltspår.
Lättskött päls. (Ingen trimning eller klippning!)
Den ska vara vara fysisk, orka med långa turer i skidspåret eller i stallet.
Den får gärna gilla människor och vara social, då den skulle vara med på jobbet ganska mkt, samtidigt som vi bor lite ensligt så den får gärna hojta till om det skulle dyka upp någon.
Hmm det jag kommer på nu...
Jo, en petitessgrej med, hunden skulle vara med på jobbet och vi har två hundrädda där, alltså de är rädda för "faliga" hundar såsom schäfer, rottis, amstaff och liknande. Skulle jag skaffa en sådan är chansen ganska stor att de inte får vara med på jobbet, så en till grej i listan skulle väl vara då att den ser "söt" ut