Återstår dock fortfarande ;oavsett om de skulle kunna sätta precis datum..
§ 12 Reklamation (denna punkt gäller ej vid konsumentköp) Reklamerar Köparen inte inom sex månader från Leveransdagen, förlorar Köparen, om inte annat följer av garanti eller liknande utfästelse, rätten att åberopa felet Fel som upptäcks efter denna reklamationsfrist anses således ej utgöra fel som åvilar Hästen per Leveransdagen och får ej åberopas av Köparen.
om veterinären inte kan säga att sneda ben automatiskt leder till spatt och att normala ben aldrig får spatt så kan man ju inte säga säkert att hans ben är orsaken?
Det kan vara eller så är det inte.
det är väl även så att här också ,att om de anser att distriktsveterinären missat i sin undersökning och att klinikveterinären skulle ha sett det, så är han inte besiktad på klinik(enligt kontrakt..)....utan de godtog min gårdsbesiktning.(och inte för att jag lurats som de anser, utan för att inte heller jag visste bättre och har aldrig haft problem förut vid köp/sälj)
Men Jag tycker ju att hon kanske skulle ha kollat upp allt då direkt om de tyckte att det var ett så stort problem med honom.