Reklam. Vad är det?

Sv: Reklam. Vad är det?

Jag kan inte svara på sådant som jag inte vet/ser. Sen kan ju moderatorn faktiskt vara borta på respektive forum, vi är ju trots allt inte livegna.

Det här är nog sådant som hade varit bra om moderatorn fått ett påpekande om, detta är oerhört lätt att missa.
Även om man läser mycket så läser man inte allt.

Alltså vad jag aldrig förstått är vad det är som är så jäkla farligt om en affär skulle råkas göras upp i en tråd på Bukefalos?

Jag förstår att man tar bort RENA annonser som "Kom och köp min häst" men om en diskussion leder till det ena eller det andra. Är inte hela poängen med forum att det nätverkas? Nätverk som leder till att man hjälper varandra på olika sätt - oavsett om det gäller goda råd eller om det råkar vara pengar inblandat?

Vad är det som Bukefalosmoderatorerna och Gunnar är så rädda för?
Vad är det som ska hända? Varför får de inte vara kvar?

Ska Gunnar ha procent på pengarna? Får Buke det i övriga annonsforum? Betalar man för att lägga in annons på annonsforumet? Är det pengar som går förlorade eller vad är det?

Jakten på dolda annonsörer måste ju vara tröstlöst och bara ta en massa onödig tid? Det känns som ni slåss med väderkvarnar!

Snälla förklara för mig. Jag gillar regler och förordningar men bara om de har en logisk förklaring.

Förstår verkligen inte varför Snuffsans tråd är en så SOLKLAR annons. Nej, inte på en enda fläck. Jag tycker regelverket är överdrivet. Hjälp mig förstå.

Säljer trådskaparen själv dessa grejer? Om så är fallet, då är det reklam, i annat fall ser jag det som ett rent konsumentsnack som inte har med specifik utrustning i sig att göra. Just utrustning är ett knepigt forum, där handlar det hela tiden om en avvägning. Om man inte skulle göra det, får man nog stänga hela utrustningssidan.

Här är en liten påminnelse om vad man kan skriva om på utrustning, också orsaken till varför aktuell tråd flyttades till gnägg.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=488959

Boj/moderator på utrustning som flyttade tråden till gnägg.

Nu kan det ju vara så att moderatorn INTE har uppmärksammat tråden, så varför skickar man då inte en synpunkt på detta och ser vad som händer innan man ifrågasätter.:confused:

*delvis lån*

Kan jag som uppfödare tala om att någon tik valpat och lägga ut bilder på mina valpar utan att det klassas som reklam :confused:

Mina valpar är ju redan tingade av icke bukefalister och är alltså inte till salu. Klassas detta som annonsering eller reklam?

Kan ju vara bra att veta innan valparna kommit om jag får lägga ut bilder på dem eller inte..

Eller för den delen..Klassas den här frågan också som reklam, eftersom att jag frågar om det jag gör :confused:

Svårt att avgöra vad som är reklam eller inte tycker jag. Gränsen är ju i många fall hårfin..

Nu kan det ju vara så att moderatorn INTE har uppmärksammat tråden, så varför skickar man då inte en synpunkt på detta och ser vad som händer innan man ifrågasätter.:confused:

Det hade jag naturligtvis redan gjort.

MEN jag ville ändå ta upp det här för att försöka förstå vad som är reklam eller inte. Eftersom ni moderatorer tydligen inte har en enhetlig uppfattning.

Och du kunde ju inte säga något om trådar som var borta, då måste jag väl ändå länka till de trådar som finns kvar för att kunna ha några exempel att diskutera.:smirk:

Precis.

Och just allt runt att köpa och sälja hästar är en ganska ångestfylld bit av hästägandet. Varför får vi inte diskutera det?

Men varför förusätter ni varenda gång att inte en synpunkt är skickad??

Jag tycker det är bra att ta upp olika exempel här för att kunna ställa dem mot varanda vad som är reklam och inte, vad är skillnaden, tyvärr verkar inte gunnar vara speciellt intresserad av att reda ut breppen vilket jag tycker är tråkigt och moderatorerna är av ganska vitt skilda uppfattningar.

Men tråden var bortplockad nu, och därför så menar jag att man kanske skall avvakta innan man börjar härja om det eller?:smirk:

JAG HAR INTE HÄRJAT OM NÅGON TRÅD!!! Nu blir jag däremot irriterad på dig. Det här är en diskussion ang var gränsen går för vad som är reklam. Hur ska vi kunna diskutera det utan att ge några exempel??? Har jag någonstans uttryckt att det är dåligt att den tråd jag tog som exempel inte var bortplockad? NEJ. Det var ett EXEMPEL!!!!! Jag FRÅGADE vad som gäller.

Här är ett till. Om jag nu få lov att lägg in det? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=701705

Och innan du går i taket om det: Jadå, jag har skickat synpunkt med texten "Reklam?" till moderatorn. För jag vet fortfarande inte om det är reklam eller ej.

Kan du se vad det skickas för synpunkter på forum som inte är dina??? Inte så bra om det är så. Och är det så så har ni hela tiden ljugit för det har det alltid påståtts att ni inte kan. :smirk:

Här är ett till. Om jag nu få lov att lägg in det? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=701705

Och innan du går i taket om det: Jadå, jag har skickat synpunkt med texten "Reklam?" till moderatorn. För jag vet fortfarande inte om det är reklam eller ej.
Får jag svara? För i så fall är svaret klart som korvspad: jag vet inte! Så som TS skriver kan man tolka försäljningssnacket som kontext och att det är våndan som är huvudfrågan. Men det kan, som alla säkert förstår, vara en klockren annons. Ibland är det lite av vilken väg tråden väljer som avgör om den tas för olovlig annonsering eller inte. Det är därför väldigt svårt att ange skarpa gränser. Om man dessutom lägger till det faktum att vi moderatorer är olika som personer kommer du säkert att få lika virriga svar från minst hälften av oss.

Men samtidigt får vi användare på fingrarna när vi lägger in sådana trådar. Mysko skrev något om att jag borde veta bättre ang min tråd. Nä, det borde jag inte, ni vet ju som sagt inte bättre själv.

Jag håller med Choklad, det vore bra om Gunnar ville förklara det här.

*KL*

Jag sällar mig till Twinstars frågeställning som ingen ännu svarat på. Jag förstår inte heller Bukefalos inställning till reklam.

Någonting som jag otroligt gärna skulle önska man fick diskutera är olika träningsmöjligheter med/för hästen. Har man inte mängder med kontakter i verkligheten så skulle ju nätet varit utmärkt att fixa ett kontaktnät på. Jag vet att en av anledningarna sägs vara smutskastning o dyl, men vad skiljer mot IRL? En bra tränare talas det väl om "ryktesvägen" likväl som om en dålig? Man anser alltså att det i skrift på nätet är annorlunda än i fikarummet nånstans i tal. Varför? Är inte nätet en typ av "fikarum"?

Ett exempel har jag från ett trädgårdsforum jag brukar vistas i och där det är självklart att man får diskutera olika växtsäljare. Inte förekommer det pajkastning i nån större skala däremot är det mycket värdefullt att som konsument få reda på vilka försäljningsställen som inte sköter sig eller var man kan få tag på specifika växter. På liknande vis vore det trevligt att få tips om bra alt. sämre hästservice-säljare av något slag.

Därför att man kan se om och när en synpunkt är skickad.;)

Vad jag har förstått det så kan du bara se på dina forum eller är det fel?
Jag vet inte om den här låg på ditt forum, men det händer ofta att den kommentaren kommer från moderatorer vars forum tråden inte är på, där för undrade jag varför "ni" så ofta ifrågasätter varför det inte rapporteras.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
15 061
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka