Reklam. Vad är det?

Sv: Reklam. Vad är det?

Jag tycker personligen att det här med reklam är solklart och tydligt. Men jag är ingen egen företagare heller. Däremot så tycker jag inte att man måste berätta att man köpt grimma från Hööks utan räcker det inte med att säga att man köpt en ny grimma och visa en bild på den?

När man ska sälja sin häst, varför måste man berätta att man ska sälja den, varför inte bara diskutera det här med att folk provrider hästar? Likadant med allt man ska sälja tycker jag. Minns en tråd för ett bra tag sedan där ts skulle sälja lite kläder på tradera och skrev in vad det var hon skulle sälja och frågade om vilka priser vi andra tyckte var lagom att ta betalt. Den tråden tyckte inte jag var rätt då det kändes som om baktanken var att några på buke kanske skulle höra av sig och ville köpa av henne.

Visst ÄR det svårt att tänka sig för i alla situationer, men ibland är det inte svårt att inse att det som skrivs är reklam.

Att en veterinär ger tips och råd är inte reklam, för han/hon tjänar inget på det utan det han/hon säger kan vem som helst egentligen säga utan att vara veterinär. Att en hovis ger tips och råd är ju samma sak där. Att Carola Lind ger tips och råd är också ok, att ge råd som vilken människa som helt är ok, men reklam blir det när man pratar om sig själv och sin egen verksamhet. Att nämna sin verksamhet i vart enda inlägg är inte bara reklam utan också ganska trötsamt att läsa.

Att som moderator hela tiden gå den här balansgången måste vara skitjobbigt!!! Många användare har ju också börjat med lite smygreklam kan tyckas där en gränsdragning är jättesvår. Ibland sker missförstånd och det är nåt man får ta här då vi alal ä'r människor och det är mänskligt att fela.

Jag hade ingen aning om att du är tränare!:D Det är väl så det "ska" vara lite grann, att du skriver som vem som helst här och ditt yrke är inte det viktigaste hos dig. Du verkar ha det som intresse utanför buke ( ojdå, finns det ett liv här utanför trots allt??:angel: :rofl: ) och det var lite så jag menade i mitt inlägg.

Satt och tänkte på just dig faktiskt, och det var bland annat dig jag syftade på med texten:

"Det finns ju trots allt många företagare på buke som skriver och tycker mycket, utan att blanda in sin egen verksamhet i parti och minut."

Du sköter det snyggt.:bow:

Tack! :)

Sedan kan det vara så också att eftersom det är hästar, hästar, hästar i mitt liv så är det jäkligt skönt att komma in på Buke och snacka smink, kläder, skor och annat spännande som omväxling. :D

Just nu har suttit i läääänge telefon med ett förvirrad dam på ett företag och passade på att kika in här och spana lite. Det är det som är så skönt med Buke. Det är inte BARA hästar hela tiden.

Tack jag blir riktigt glad. :)

Snuffsan. Ja och då skrev du ändå bara att det varit Zlatan-träning.
Inte mitt riktiga namn. Jag har inte en aning om var gränsen går. :confused:

OK men tex på gnägg så är det ibland trådar om någon som inte hittar en betalande medryttare, går det som uthyrning av häst?

De trådarna tar vi ju också bort om och om igne. Men de läggs in på nytt. Ibland får man radera 15 exakt likadana trådar, på en timme. Detta TROTS att vi gång på gång informerar nya som gamla medlemmar att det finns ett annonseringsforum på bukefalos, för efterlysningar och tjänster :idea: .

Mvh

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Reklam vore om jag titt som tätt lade ut mitt kennelnamn i samband med att jag lägger ut bilder, samt om jag i parti och minut lägger ut att jag äger och driver XxxxXxx Hundtrim och att jag har plats för fler kunder (vilket jag inte har) till exempel.

Sedan är ju heller inte mitt bukenick så förknippat med någon av mina verksamheter ;)

Jag menar iofs inte de som är rena annonser, utan "snyfthistorer" att de inte hittar en betalande medryttare?, men de kanske försvinner också?? Det har jag helt missat i såfall.

Jopp, eftersom det mer eller mindre kan ses som smygannonsering, om de skriver att de söker medryttare men inte hittar nån, så därför raderas de trådarna. :bow:

*lite tillägg*

Sen kanske inte alltid moderatorerna hinner ta bort alla trådar direkt, viket gör att vissa ligger kvar en stund.

*minns tråden om insamling till en häst som skenade iväg till 25 sidor på mindre än ett dygn*

Exakt, jag får ju rätt som det är såna mastodonttrådar på barockforumet om jag har jobbat en förmiddag och sen varit i stallet. Har då tråden gått från två inlägg till sex sidor på den dagen. Då har jag inte värst med chans att städa och sortera, utan då får jag oftast låsa hela tråden eller kasta den, varpå det blir ett herrans liv på barockarna... "Vi diskuterar ju bara." I så fall tycker jag att den del av "diskus-tanterna" för det finns oftast inga "diskus-farbröder" där, ska ta sig en RIKTIG funderare på HUR de diskuterar. :devil:

Mvh

IngelaH
moderator, men också numera flitig "diskus-tant" :bump:

Jag tycker att du sköter det mycket snyggt

jag upplever inte att du är här för ngt annat än att var en del av olika diskussioner på samma vilkor som alla andra

Senast ändrad:

Just det - ett varunamn skall man vara rädd om.

Och särskilt en yrkesroll

Många yrkesroller ställs det extra krav på.
Jaghar en bekant som jobbar som fångvaktare - kriminalvårdare som det så fint heter.

Det är en mycket grannlaga uppgift, som kräver stor integritet.

Men det gör ju alla "yrkesroller" om de skall vara trovärdiga *här ville jag sätta in en smiley - men lät bli*

SUS :D (den är faktiskt min signatur)

:bow: :bow:

Jag hade ingen aning om att du har verksamhet osv har läst inlägg av dej men jag måste säga att du sköter det väldigt snyggt! Har aldrig funderat det minsta på om du skulle göra smygreklam eller ha dolda syften, verkligen inte!

Bara fortsätt som du gör!

Du väcker inga som helst såna misstankar hos mej i alla fall.

Och nu då blev det ju värsta reklamen för dig, nu vet alla att du har träningar, tar emot hästar för utbildning mm :angel:

nä skoja bara :D Jag visste att du hade träningar och att du tävlar men inte mer så jag tycker du sköter det väldigt bra.

Jag tycker det möjligen är INDIREKT reklam, i det att ett f-bolag nämns med namn. Men det är INTE reklam i den bemärkelsen vi tidigare talat om, dvs det är inte AGRIA som talar för sitt eget märke, utan det är en diskussion mellan kunder hur f-bolaget fungerar/inte fungerar.
det är en viss skillnad och jag tycker inte det är en tråd som har ngt att göra med de aspekter som diskuterats i just detta avseende, dvs användare som gör reklam för sitt eget varumärke på Buke.

Håller med, Agria är inte heller kopplat till en person,
vilket många av bukes småföretag är/alternativt har en stark profil.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
15 061
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat