Reklam. Vad är det?

Sv: Reklam. Vad är det?

*knapplån*

Men åter igen, om man tycker att något är reklam - triangla så får respektive moderator ta beslutet.

Japp, det görs, idag 3 ggr, dock inte enbart reklam eller annonser.

Men det måste väl få frågas här ändå och det kan väl inte vara fel med raka exempel, det är lättare att "ta på" då.

Har faktiskt gjort det, känner mej som en gnällkärring men när reklam diskuteras på ett håll så ska man väl vara konsekvent på alla håll.
Inget har dock hänt, (det jublas vidare) så jag antar att det inte är reklam då:smirk: . Blir intressant sen om den lyckas bli godkänd:angel:

Som choklad skrev, mycket gratisreklam där.

*knapplån*

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=6675002#post6675002 Den tråden är oerhört lik den jag skrev om hästköpare. Min tråd rök på stuts från gnägg, denna får ligga kvar på hästverksamhet. Som jag påpekat tidigare fanns det en nästan identisk tråd på senior (men då gällde det en bil som var till salu) den fick också finnas kvar. Det är viktigt att de olika forumen fungerar likadant.

Är detta reklam?

Ni kan inte gnälla på användarna för att vi inte vet var gränserna går då moderatorerna inte vet det.

*knapplån*

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=6675002#post6675002 Den tråden är oerhört lik den jag skrev om hästköpare. Min tråd rök på stuts från gnägg, denna får ligga kvar på hästverksamhet. Som jag påpekat tidigare fanns det en nästan identisk tråd på senior (men då gällde det en bil som var till salu) den fick också finnas kvar. Det är viktigt att de olika forumen fungerar likadant.

Är detta reklam?

Ni kan inte gnälla på användarna för att vi inte vet var gränserna går då moderatorerna inte vet det.

För mig är detta en klockren annons. Jag har också rapporterat den som sådan.

... Som jag påpekat tidigare fanns det en nästan identisk tråd på senior (men då gällde det en bil som var till salu) den fick också finnas kvar. Det är viktigt att de olika forumen fungerar likadant.
Du får hemskt gärna påminna mig om vilken tråd det gäller, för uppriktigt sagt har jag inte ett spår av den i mitt minne. Jag kan ju bara säga att jag brukar bedömma trådarna enskilt, men att jag tar hjälp av tidigare beslut. Detta innebär att jag KAN ha tolkat försäljningsdelen som kontexten och att jag ansett att det väsentliga har varit den efterförljande funderingen. Eller så kan jag ha missat den helt.

/tifo

Just nu finns det minst tre trådar jag skulle klassa som annonser på hästverksamhet, den du har tagit som exempel, en som vill köpa häst och söker "annons sidor" (vilker jag själv har gjort och Tifo plocka tråden omgånde medn hänvisning om att det var reklam för andra sidor som konkurerade med annonsdirekt att svara i den) och den om hästskötare på Mallorca, alla är rapporterade.

För skojs skull kollade jag på vem som var moderator, och denna har inte skrivit några inlägg alls sedna 14/9, kanske finns på forumet ändå men inte skriver av olika orsaker, men om moderatorn kanske av olika orsaker inte är här längre så mycket (tillfälligt??) så kanske någon mer borde få bli modertor på dennas forum??

Jag är övertygad om att hästskötartråden på Mallis försvinner så fort moderatorn i fråga loggat in igen. Att man inte skriver inlägg (som ni ser) betyder inte att personen är frånvarande. I det här fallet så kanske det är frukten av ett liv utanför buke, vad vet jag?

Vad gäller sökning av annonssidor skulle den ryka, om jag finge råda.

Jag är övertygad om att hästskötartråden på Mallis försvinner så fort moderatorn i fråga loggat in igen. Att man inte skriver inlägg (som ni ser) betyder inte att personen är frånvarande. I det här fallet så kanske det är frukten av ett liv utanför buke, vad vet jag?

Vad gäller sökning av annonssidor skulle den ryka, om jag finge råda.

Och vad är din åsikt angående den med "hästköpare" då??

Nyfiken...

Min åsikt är att jag är glad att jag slipper vara moderator på det forumet, för helt inte helt övertygad om att det är reklam. Hade det funnits mer detaljer kring hästen och priser hade det varit mer solklart. Men hur ska man kunna prata om köpares konstiga beteenden om man inte får skriva "jag har en häst till salu" begriper jag inte. I den tråd som vi talar om hade jag varit mer tveksam till inlägget som begär ett pm om mer information.

Så här var min tråd formulerad (eftersom ponyn nu är såld så är det väl ingen fara):

Ouppfostrad eller välriden?

Jag håller på att bli galen. Vi har haft några som provridit dotterns urvuxna b-ponny. Den ena värre än den andra känns det som.

Ponnyn har egen motor men är absolut inte het. Nu senast var det en liten tjej som testade. När hon skulle stanna honom ställde hon sig i stigbyglarna, lutade sig bakåt och DROG honom i munnen så hårt hon kunde. Ponnyn blev bara förvirrad och irriterad och bet tag i bettet och fortsatte trava på längs fyrkantspåret. Mini höll på att börja gråta.

I alla fall så säger mamman och ungen att ponnyn är ouppfostrad eftersom han inte stannade. Han är alltså van vid att man gör halt med små hjälper och inte sliter honom i munnen.

Samma sak vid svängarna. Mini försökte tipsa om att ta tag i yttertygeln och inte förböja ponnyn, men ungen drog tag i innertygeln och ponnyn vek in halsen och stannade.

I alla fall så började jag fundera lite. Att de som testat är okunniga, det inser jag också, men det är ju en ny, grön ryttare som ska ta över. Och Mini var minsann inte så duktig när hon fick honom.

Vad är felet? Att jag har höga krav är ju sin sak, men att folk inte förstår att han är välutbildad och att det är därför han inte förstår slarvridningen. Och vem fasen ska kunna ta över honom?

*Suck*

Just nu känns det som om det var fel att få honom så fin i ridningen

Denna plockades på stört från gnägg eftersom det var solklar reklam. Du hade samtidigt en tråd på senior som diskuterade konstigt folk som svarat på annons om trådskaparens bil som var till salu. Du och jag var båda överens om att biltråden inte var annons, men Mysko tyckte ändå att min tråd var solklar annonstext.

Märkligt alltihop tycker jag som efterlyser Gunnars åsikt i det hela.

Det hela lutar ju emot att man inte får låtsas om att folk säljer och köper hästar?

Och nu nämner någon i tråden på hästverksamhet sin transport som är till salu. Även pris nämns. Är det fortfarande inte reklam men min tråd var det?

Fast jag ser inget pris..Bara att en spekulant försökt pruta ner priset 25%.

Fast jag ser inget pris..Bara att en spekulant försökt pruta ner priset 25%.

Men spelar det någon roll, det finns massor av annonser där pris ej anges.
Själv har jag inte vågat skriva något mer om min sadel innan den blev såld (vilket den är nu), antog att tråden/inlägget skulle försvinna.

Ok då. Men ser du något pris i min trådtext? Om det nu är prisangivelse som är något mått på vad som är en annons?

Med all respekt Snuffsan, visserligen har du inget pris med i texten däremot en ganska målande beskrivning av saluobjektet. Ibland behöver det inte finnas ett pris med, det har lite med hur texten uppfattas.
Lobelia är moderator på hästverksamhet, att en moderator inte alltid skriver innebär inte att personen är frånvarande.

Och tråden på hästhantering då? Och biltråden? De togs inte bort som annons. Varför?

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
15 061
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka