Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej!
Kan vi inte då samla in 2000 spänn som det kostar att registrera en nättidskrift så slipper vi eländet sen?
Nä, det är jag inte intresserad av. Men jag kan bidra till Gunnar om han är intresserad.
Självklart ska han få driva forumet precis som han vill och vi är gäster här - men jag kan inte låta bli att ifrågasätta regler jag inte förstår och undantag som man faktiskt kan slippa genom att registrera sig som nättidskrift. Det vore ju enklast för alla kan man tycka.
Men vad är det du inte förstår? Valet hur man min driva sin webbsida måste ju ändå vara upp till den som äger den, och inte till medlemmar att bestämma. Att driva denna sida som en nättidskrift ger istället andra saker som medlemmar skulle uppfatta som problem, t ex måste du ange en källhänvisning till vad du skriver och sidan skulle alltså inte längre kunna fungera på diskussionsnivå. Menar du på fullt allvar att det är bättre?
Jag vet inte vad det är du inte förstår, syftet med att dra upp olika eventuella reklam/annons trådar i denna tråd är INTE för att hänga modertorer för att de gör ett dåligt jobb utan för att kunna jämnföra olika vad som är tillåtet och inte.
Ingen har begärt att ni ska sitta här 24/7.
Nej, så funkar det inte. Om man registrerar sig som nättidskrift och har en ansvarig utgivare kommer man undan PUL-reglerna på ett helt annnat sätt. En nättidskrift ska vara periodisk och där under faller till exempel diskussionsforum.
Det är bara 2 problem
*Många av de trådar som i frågasätts är minst sagt färska = de har förmodligen inte blivit granskade på något sätt= irrelevant frågeställning. Det är som att kritisera filmcensuren i sverige för beslut om en film som änu inte har granskats.
Vill man ha en mall för vad som är tillåtet så är det enklast är att använda alla tådar/inlägg som ligger på bukefalos och är minst 2-3 dagar gamla, de flesta av dem hör hemma här. Specialgranska inte enskilda trådar utan försök se helheten.
PS. Att jag inte skulle förstå är helt din reflektion och det är väl i stort sett det enda som är obegripligt för mig. Var har du fått det ifrån?
Ibland kan det givetvis vara beforgat, men att ta upp exempel som legat minder ärn 1-2 dygn är inte relevant, de flesta av moderatorerna jobbar 24/7 på bukefalos,
Det är bara 2 problem
*Många av de trådar som i frågasätts är minst sagt färska = de har förmodligen inte blivit granskade på något sätt= irrelevant frågeställning. Det är som att kritisera filmcensuren i sverige för beslut om en film som änu inte har granskats.
Vill man ha en mall för vad som är tillåtet så är det enklast är att använda alla tådar/inlägg som ligger på bukefalos och är minst 2-3 dagar gamla, de flesta av dem hör hemma här. Specialgranska inte enskilda trådar utan försök se helheten.
PS. Att jag inte skulle förstå är helt din reflektion och det är väl i stort sett det enda som är obegripligt för mig. Var har du fått det ifrån?
Ibland kan det givetvis vara beforgat, men att ta upp exempel som legat minder ärn 1-2 dygn är inte relevant, de flesta av moderatorerna jobbar 24/7 på bukefalos,
Känner delvis igen mig här, har svarat någon gång under hundforumet. Någon persom frågade om en specifik sak som hon sökte, jag svarade att den finns i min butik. Då får man alltså inte svara på en sådant inlägg och hänvisa till bra saker? Jag ska alltså hänvisa till någon annan butik???
Känner delvis igen mig här, har svarat någon gång under hundforumet. Någon persom frågade om en specifik sak som hon sökte, jag svarade att den finns i min butik. Då får man alltså inte svara på en sådant inlägg och hänvisa till bra saker? Jag ska alltså hänvisa till någon annan butik???
Nu måste jag ju fråga om det är ok att som piddemannen då skriva ut adressen till sitt företag under "Ort" som syns under avataren.
Att man länkar under hemsida, tycker jag är helt ok, men hur sjutton drar man gränsen?
*jag igen*