Reklam. Vad är det?

Sv: Reklam. Vad är det?

egentligen så talar du ju bara om reklam i meningen - kom och köp!

Reklam är ju så mycket mer

produktplacering

Skapa possitiva associationer med varunamnet

skapa / öppna upp för efterfrågan

sedan finns det ju ett rent etiskt förhållningssätt,
Eget beröm luktar illa... Det behöver ju itne betyda att man bokstavligt talat skryter, mer att man fram häver sig själv

Senast ändrad:

Som moderator på detta forum kan jag svar så här, nej jag anser inte att detta är reklam.

Som konsument måste man kunna få diskutera produkter, utrustning konstruktivt med både positiv och negativ attityd. Även om produkten eller utrustningen blir namngiven, hade denna tråd däremot innehållt en länk där det stod att Agria delar ut produkter till de som försäkrar hästen över ett visst belopp. Då hade det defentivt varit fråga om reklam, som tråden nu är skapad anser jag att den är en konsument fråga.

Just utrustning är knepig eftersom de forumet dras med många olika problem som användare inte förstår, och jag kan säga att det raderas friskt på utrustning och ändå missar jag saker ibland.

Te x är det populärt att starta en tråd med en bild i inlägget tagen från någon försäljningssida, det är inte ok alls på något sätt. Dels därför att detta är indirekt reklam, men ffa är det en bildstöld som inte är acceptabel. Finns faktiskt en nålad tråd om det på samma forum, men den har inte uppmärksammats av särskilt många.:angel:

Det diskuteras också flitigt om olika typer av utrustning, även namngiven sådan. Jag kan fortfarande accepera detta som konsument snack, men när man skapar en tråd om en viss inköpt produkt samt länk till vart man köpt produkten så är det inte ok.

Just utrustning kan man säkert diskutera i all oändlighet, i slutändan måste det bli en fråga om uppfattning om tråden uppfattas som reklam eller inte. Jag tror därför inte att det forumet är jämförbart med ditt fall om jag får uttrycka mig så.

KL givetvis

Det här är också fascinerande

vi har alltså en användare 'CarolaLind'
och en användare 'C_L' - med länk till sin hemsida Carola Lind och Co.
dessutom i samma tråd

Och det faktum att många trådar skapas som man inte aktivt deltar i, men gärna kommenterar

vad handlar det om?
Reklam? Näe nåt annat

Senast ändrad:

Det handlar om att jag tagit tillbaka mitt gamla nick för att inte lysa så med mitt namn. Ett sätt att tona ner.

;)

*KL*
Att vara aktiv på internetforum under sitt riktiga namn kan väl ha en baksida också för "kändisen" i form av omedveten negativ reklam? Om h*n skriver "konstigheter", framstår som en dryg j...a typ eller vad det nu kan vara kan ju skrämma bort kunder också?

Nu menar jag inte att t ex du Carola gör det. Jag har för dålig koll på dina trådar och inlägg på hästforumen för att kunna eller vilja bedöma det. Det jag har läst på Senior har nästan alltid varit kul eller klokt och du verkar vara himla trevlig IRL. En tanke som dock har slagit mig är hur en del personer som är mer eller mindre kända inom den svenska hästvärlden och lätt igenkännbara på Buke vill vara så frispråkiga och lämna ut så mycket av sig själva. Jag menar inte att det på något sätt är fel att göra det. Det är upp till var och en att avgöra.

En tanke som dock har slagit mig är hur en del personer som är mer eller mindre kända inom den svenska hästvärlden och lätt igenkännbara på Buke vill vara så frispråkiga och lämna ut så mycket av sig själva. Jag menar inte att det på något sätt är fel att göra det. Det är upp till var och en att avgöra.

Fast hur många är det som är "kända" och lätt som känns igen på Buke? Jag kanske läser fel trådar, men jag tycker inte att så många är "kända" hos allmänheten - kanske vill vara, men det är ju en annan sak.

Jag har ingen aning om hur många det är, men några få har jag känt igen som tränare inom specifik gren eller från hästtidningar. Det är särskilt lätt när personen använder sitt namn som nick.;)

KL

Jag har reagerat på en person som ständigt lägger in tjusiga hoppbilder på sin hingst som h*n vill ha godkänd. OCh om den blir det nu då (ska tydligen visas om den håller sig frisk:crazy: ) ? Då är det ju reklam? Får man göra reklam för egen hingst? Har ju förekommit förrut att någon försökt föra fram sin egen i alla trådar
(genom härstamningsdiskussioner). Är det ok?

Trådarna ang just denna hingst består av en massa "aaaaah, oooooh, så fiiiiiin".

Är det ok?

helst sant, OM den nu blir godkänd så har den fått VÄLDIGT mycket gratis reklam här under ett par års tid. :smirk:

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
15 061
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka