Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är HW-täckena som är stora Jag plussar alltid på 15 cm på HW-täckena. Mina ponnys har storlek 105 i vanliga täcken, men 90 i HW.Alltså är det bara jag som har totala problem med mina täcken? Har nu köpt 2 st amigo stalltäcken som är perfekta, inget fel på dem. de är 145, 6'6, 78'' i storlek. Idag köpte jag ett shires och råkade få med mig 145, 6'3, 75'', vilket var då för litet. Bytte mot ett 150, 6'6,78'', men passar det? Nej, det är typ en dm för kort så stalltäcket (och rumpan) sticker ut massor under det också, när det ska vara samma storlek! Hur stort shires ska jag behöva köpa för att det ska passa fröken? *frustrationen är total*
@AmyPond
Jag har shires stall/innetäcke under mina shires utetäcke och upplever inte det problemet.
Bäst är väl att ha samma tillverkare/modell på både inne och ute täcke så slipper nog det.
Fanns det inte i 155?
Det är HW-täckena som är stora Jag plussar alltid på 15 cm på HW-täckena. Mina ponnys har storlek 105 i vanliga täcken, men 90 i HW.
Nu kommer jag inte att köpa fler HW-täcken dock, pga dålig kvalité.
Det är HWs ponnystorlekar som är väldigt stora i storleken. De "större" storlekarna är mer normala.Det är HW-täckena som är stora Jag plussar alltid på 15 cm på HW-täckena. Mina ponnys har storlek 105 i vanliga täcken, men 90 i HW.
jag har två termomaster till min häst. Han har 160-165 i alla andra märken, men i termo master har han 155 och då är det ändå lite stort vid bogspännenaJag måste ha den krångligaste hästen att täcka alltså. Hon har ett Thermo master basic rain i 135 som är exakt lika långt som hennes amigo insulators i 145, men ska behöva 160 ish då i Shires. Detta är ju löjligt alltså.
Det är HWs ponnystorlekar som är väldigt stora i storleken. De "större" storlekarna är mer normala.
jag har två termomaster till min häst. Han har 160-165 i alla andra märken, men i termo master har han 155 och då är det ändå lite stort vid bogspännena
Det är HW-täckena som är stora Jag plussar alltid på 15 cm på HW-täckena. Mina ponnys har storlek 105 i vanliga täcken, men 90 i HW.
Jag vet inte om det är HW som är stora, shires som nuförtiden är små eller en kombination. Men ex min förra ponny hade shires i nästan allt, då hon behövde större sorts 135 täcken, så jag har alltid upplevt dem som stora. Uppenbarligen finns det någon sorts storleks/måttskillnad trots samma måttangivelser.
Jag upplever också shires som stora iaf, highlander. Häst med 155 kunde ha 145 och häst med 145 kunde ha 135.. Vilken modell av shires provade du? Finns ju några olika
Jag säger igen. HW Rhino har menbran i sina täcke, som goretex och dom läcker inte, finns även utan foder.
Aha, tycker Shires har lite konstig passform på sina täcken, passar kanske bara en viss typ av hästar.. Men kan rekommendera dig att prova Bucas Irish. Det är inte fleece i dem och dem sitter bra. Annars kanske prova ngt från Börjes som många verka rekommenderaDet var ett ofodrat highlander. Var verkligen förvånad då det var ca 15 cm för kort (145), samma som ett Stormbreaker jag har liggandes som är 135, också typ 15 cm för kort. Tyvärr blir de för stora i bogen när man kommer över 150.
Detta har iaf botat mig från mitt täckesberoende :P
Aha, tycker Shires har lite konstig passform på sina täcken, passar kanske bara en viss typ av hästar.. Men kan rekommendera dig att prova Bucas Irish. Det är inte fleece i dem och dem sitter bra. Annars kanske prova ngt från Börjes som många verka rekommendera