Regntäcke som INTE läcker

Kan meddela för de som undrar om Bucas var nåt bättre än HW att det slog HW med hästlängder. Idag var det stormigt med regn ute och hästapållan hade sitt Smartex, inte så mycket som fuktigt i en enda söm eller kant på insidan, knappt ens på utsidan :D Galet nöjd och rekommenderar till er som också tröttnat på HW:s bristande kvalitet. Hon har även haft det utan nåt glansigt under, det åkte bak lite, full rodeo på hästen men låg helt rakt över henne, inget glidande på sniskan, inte en tillstymmelse till skav på bogen.

Jag sällar mig till skaran med läckande täcken :devil: Har köpt ett Shire winter higlander och på sidosömmarna samt sömmen som håller fast svanslappen så rinner det rakt in:eek:. Jag har aldrig varit med om det förr. Kontaktat återförsäljaren som gått med på återköp, dock måste jag tvätta täcket innan trots att det bara är använt ett dygn och ej rullat i hur jag nu ska lyckas med det :confused: för det går inte in i min maskin.

Någon som har erfarenhet av Mantorps egna täcken?

Jag sällar mig till skaran med läckande täcken :devil: Har köpt ett Shire winter higlander och på sidosömmarna samt sömmen som håller fast svanslappen så rinner det rakt in:eek:. Jag har aldrig varit med om det förr. Kontaktat återförsäljaren som gått med på återköp, dock måste jag tvätta täcket innan trots att det bara är använt ett dygn och ej rullat i hur jag nu ska lyckas med det :confused: för det går inte in i min maskin.

Någon som har erfarenhet av Mantorps egna täcken?

Du ska inte behöva tvätta täcket först, det är fel på täcket och då ska de ta tillbaka det, punkt slut. Du kan ju inte veta att det är fel på det innan du har använt det till det täcket är till för.

Har haft ett av Mantorps egna täcken, fleecefodrat halvhals, åkte bak massor trots rätt storlek så pass att ena framspännet gick av. Kasst. Sålde det till en stallkompis som använder det över ett glansigt täcke, då åker det inte bak lika mycket. Kan inte kommentera vattentätheten dock då jag inte hann använda det så mycket.

Du ska inte behöva tvätta täcket först, det är fel på täcket och då ska de ta tillbaka det, punkt slut. Du kan ju inte veta att det är fel på det innan du har använt det till det täcket är till för.

Har haft ett av Mantorps egna täcken, fleecefodrat halvhals, åkte bak massor trots rätt storlek så pass att ena framspännet gick av. Kasst. Sålde det till en stallkompis som använder det över ett glansigt täcke, då åker det inte bak lika mycket. Kan inte kommentera vattentätheten dock då jag inte hann använda det så mycket.
Mantorp Travshop kräver att jag tvättat det innan. Annars vägrar dom återköp.

Konstigt, men är det ens smutsigt? Torka av det med en fuktig trasa kanske? Skrubba med en diskborste om det är fläckar på bensnören eller nåt så att det ser rent ut? Du har inget med tillverkaren att göra, du har köpt av dem och reklamerar till dem, vill de ha det tvättat så får de tvätta det. Löjligt sätt att bete sig på. Har bytt flera täcken hos travshopen (pga fel storlek, inte fel på täcket) och de har inte ens packat upp täcket och kollat på det då, bara bytt rakt av. Kanske beror på personen i kassan.

Jag
Konstigt, men är det ens smutsigt? Torka av det med en fuktig trasa kanske? Skrubba med en diskborste om det är fläckar på bensnören eller nåt så att det ser rent ut? Du har inget med tillverkaren att göra, du har köpt av dem och reklamerar till dem, vill de ha det tvättat så får de tvätta det. Löjligt sätt att bete sig på. Har bytt flera täcken hos travshopen (pga fel storlek, inte fel på täcket) och de har inte ens packat upp täcket och kollat på det då, bara bytt rakt av. Kanske beror på personen i kassan.
Jag har pratat med mannen där som är ansvarig. Hästen har haft det ute ett dygn. Det är kanske lite smutsigt men ingen lera, lite torv efter att ha legat ner inne. Inget mer.

Jag

Jag har pratat med mannen där som är ansvarig. Hästen har haft det ute ett dygn. Det är kanske lite smutsigt men ingen lera, lite torv efter att ha legat ner inne. Inget mer.

Nu ska man inte diskutera enskilda personer, men jag förstår då att du inte fått ett vettigt bemötande.

Spola av täcket bara annars. Sen skulle jag aldrig tvätta ett täcke som ska reklameras för läckage - då kan de hävda det är tvätten som förstört impregneringen.
Jag hävdade det men det spelade ingen roll enligt honom.

Jag har i alla fall pratat med konsumentombudsmannen (kvinnan) och se där inte kan dom kräva mig på det :sneaky:....så jag ringde upp dom :devil: och sa att jag pratat med ombudsmannen varpå jag fick ett litet otrevligt" kom hit med täcket så tvättar jag det själv hemma i lånad tvättstuga" av en anställd. Så jag ska dit i morgon nu och lämna in det . Nu råkar mitt kvitto sprungit bort :confused: men köpet finns på kortet så det är ju ingen fara.:up:
Problemet som kvarstår är att jag behöver ett 200gr täcke nu till hästen och ingen butik i närheten har men dom har sitt egna märke och dessutom rea på det så därav min undran om dom täckena....

Jag hävdade det men det spelade ingen roll enligt honom.

Jag har i alla fall pratat med konsumentombudsmannen (kvinnan) och se där inte kan dom kräva mig på det :sneaky:....så jag ringde upp dom :devil: och sa att jag pratat med ombudsmannen varpå jag fick ett litet otrevligt" kom hit med täcket så tvättar jag det själv hemma i lånad tvättstuga" av en anställd. Så jag ska dit i morgon nu och lämna in det . Nu råkar mitt kvitto sprungit bort :confused: men köpet finns på kortet så det är ju ingen fara.:up:
Problemet som kvarstår är att jag behöver ett 200gr täcke nu till hästen och ingen butik i närheten har men dom har sitt egna märke och dessutom rea på det så därav min undran om dom täckena....

Se till att ha med ett kontoutdrag med transaktionen på om du inte har kvitto, annars kan man ge sig fan på att det blir gnäll för det. Om de skulle krångla så be ombudsmannen/kvinnan att föra ärendet åt dig. Ringer det därifrån så blir det nog en annan ton.

Har inte sharpman något som kan passa?

Se till att ha med ett kontoutdrag med transaktionen på om du inte har kvitto, annars kan man ge sig fan på att det blir gnäll för det. Om de skulle krångla så be ombudsmannen/kvinnan att föra ärendet åt dig. Ringer det därifrån så blir det nog en annan ton.

Har inte sharpman något som kan passa?
Tack för tipset! :)
Jo kvinnan erbjöd sig att ringa om dom krånglar mer.
Jag ringde sharpman men dom har inte ett enda 200gr hemma :eek: :down: Och 300gr blir för varmt...

Tanken går om jag kanske helt enkelt skulle ta och impregnera nuvarande täcke i stället för att krångla hit och dit :confused:

Tanken går om jag kanske helt enkelt skulle ta och impregnera nuvarande täcke i stället för att krångla hit och dit :confused:

Jag tror att många gör så, för annars borde ju dessa läckande täckena försvinna från affärerna om alla reklamerade dem. Eller så tycker folk inte att det är så viktigt.

@EmmaW
Är det inte Highlander som bara är 600 D?
För ett utetäcke under 1000D skulle jag aldrig köpa, sällan de håller måttet i längden.
Jo det är det, jag har dock haft såna täcken förr och dom har hållt i flera år utan problem. Täcket läcker bara i sömmarna på sidorna samt där svanslappen är fastsydd. På rygg och bog m.m. läcker det inte alls.

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
3 282
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 826
Senast: Harbor
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 752
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
3 109
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar